کد خبر: 654957
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
رییس کل دادگستری لرستان :
رییس کل دادگستری لرستان گفت : 128 هزار پرونده قضایی در دادگاه های لرستان در سال گذشته رسیدگی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با آمار 121 هزار پرونده حدود پنج درصد افزایش داشته است .
بهروج

به گزارش جوان ،جعفربدری  در جمع خبرنگاران افزود :همچنین در سال گذشته در شورای حل اختلاف استان حدود 90 هزار پرونده رسیدگی شده است که نسبت به سال قبل با آمار 112 هزار حدود 29 درصد کاهش وجود داشته است .

وی با بیان اینکه آمارهای فعالیت های دادگستری استان بیانگر تلاش قضات لرستان است ،اظهار کرد : در حال حاضر میانگین مانده پرونده ها در کشور در لرستان 24 پرونده است که استان در این زمینه دارای رتبه یک کشور است .

وی تصریح کرد : در حال حاضر در دادگاه تعیین نظر میانگین موجودی پرونده ها 23 است که میانگین کشوری 171 و لرستان در رتبه یک در این زمینه نیز قرار دارد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر لرستان در رسیدگی به پرونده های مهم ازجمله قتل و آدم ربایی در رتبه سوم قرار دارد ،گفت :لرستان دراین زمینه دارای میانگین 12 پرونده است که در کشور این میانگین حدود 65 است .
رییس کل دادگستری لرستان افزود: در حال حاضر سه شعبه کیفری در شهرستان های خرم آباد و بروجرد وجود دارد و زمان رسیدگی به پرونده های شعب دادسراهای استان 14 روز است که این میانگین در کشور 32 روز است .

وی با اشاره به اینکه شاخص بررسی پرونده ها نسبت به جمعیت در ازای هر 100 هزار نفر در نظر گرفته می شود ، اظهار کرد :در دادگاه های عمومی لرستان حدود 261 پرونده تشکیل شده است .

بدری در ادامه تصریح کرد : بیشترین عنوان پرونده ها در دادگاه های کیفری در استان به ترتیب مربوط به سرقت تعزیری ،نزاعات و ضرب و جرح عمدی است .

وی گفت : همچنین بیشترین تعداد پرونده ها در دادگاه های حقوقی مربوط به مطالبات وجه ،طلاق و دعاوی خانوده است .


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار