کد خبر: 653670
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:
حجت الاسلام نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان طرح «ضیافت الهی» با برنامه‌های متنوع در بقاع متبرکه این استان اجرا می‌شود.
به گزارش جوان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در تشریح طرح «ضیافت الهی» اظهار کرد: پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مجموعه‌ای از اقدامات لازم باید صورت گیرد که از جمله آن‌ها تشکیل ستاد در اداره کل و ادارات شهرستان‌ها است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان افزود: برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان در آخرین پنج‌شنبه ماه شعبان با دعوت از مسئولان و عموم مردم به همراه قرائت خطبه آخر ماه شعبان پیامبر اکرم(ص) و دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین اضافه کرد: نظارت و آماده‌سازی فضای بقاع متبرکه برای ورود به ماه مبارک رمضان، آماده کردن قفسه‌های کتاب، قرآن، رحل، جا مهری‌ها، جمع‌آوری کتب فرسوده و تجهیز بقاع به کتب و ادعیه و نیز آذین‌بندی بقاع متبرکه متناسب با ایام ماه مبارک رمضان بخش دیگری از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.
وی در خصوص دیگر اقدامات مورد نیاز برای استقبال از ماه مبارک رمضان که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه صورت می‌گیرد، به نصب بنر دعاهای ماه مبارک رمضان و آماده کردن دعاهای روزانه اشاره کرد.
نوروزی ادامه داد: برپایی مجموعه نمایشگاهی ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه استان قزوین به مدت یک ماه از جمله برنامه‌های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان است.
وی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان استان در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: سعی شده در مناسبت‌های مختلف خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه برپا شود که در ماه مبارک رمضان نیز خیمه‌های معرفت با شش غرفه در بقاع متبرکه استان برپا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین تصریح کرد: در خیمه‌های معرفت غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور روحانیت متخصص، مشاوره برای خانواده‌ها، عفاف و حجاب، «قرآن بخوان، جایزه بگیر»، گفتمان‌‌های دینی و وقف دایر است.
نوروزی گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در مناسبت‌های مختلف با استقبال خوبی از سوی مردم رو به رو شده است؛ به گونه‌ای که پس از نظرسنجی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که 85 درصد از مردم از برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان اعلام رضایت کرده‌اند.
وی بیان کرد: در استان قزوین به دلیل استقبال خوبی که از خیمه‌های معرفت صورت گرفته، غرفه سلامت نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین به غرفه‌های خیمه معرفت اضافه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با اشاره به پخش زنده ویژه برنامه ترتیل و جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: همچون سال‌های گذشته با برقراری ارتباط با شبکه‌های مختلف تلویزیونی، ویژه‌برنامه ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم از شبکه استان و دیگر شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود.
نوروزی افزود: با توجه به اینکه بقعه متبرکه امامزاده حسین(ع) تنها امامزاده در سطح استان قزوین است که به شبکه فیبر نوری مجهز شده است، پخش زنده ویژه‌برنامه قرائت قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان را از این امامزاده داریم.
وی اضافه کرد: در سطح کشور تعداد معدودی از بقاع متبرکه به شبکه فیبر نوری متصل هستند که بقعه متبرکه امامزاده حسین(ع) نیز از جمله آن‌هاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی قرآنی، حفظ و تفسیر قرآن کریم، برگزاری مراسم شب‌های قدر، شرکت فعال در راهپیمایی روز قدس و برپایی سفره‌های کریمانه افطار از محل نیات منطبق از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان است.
نوروزی اظهار کرد: برگزاری مراسم مناجات با خدا (ادعیه خوانی)، ساماندهی مبلغان اعزامی، برپایی نماز عید فطر در بقاع متبرکه امامزادگان و برگزاری سلسله جشن‌های سبط‌النبی امام حسن مجتبی(ع) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای ماه مبارک رمضان سال جاری در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: برگزاری مراسم ویژه‌ شهادت حضرت علی(ع) در شب شهادت و شام شهادت آن حضرت (شام غریبان) و برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی دینی ویژه گروه‌های مختلف سنی در آستان مقدس امامزادگان نیز برای ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.
پایان پیام/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر