کد خبر: 653663
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
علی اکبر قربانی نوشت: این تذهبون ؟ به کجا چنین شتابان؟ کاروان عمر چنان که از فجر حیات بشر حرکت خود را به جلو آغاز کرده و بین مبداٌ و مقصد فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته هم اکنون نیز در بستر زمان به پیش می رود و با حرکت خویش به اهل دل و بصیرت درس حیات معنوی و چگونه زیستن را می آموزد.

در گذشته تاریخ و حوادث آن خوب و بد ، حق و باطل خود را نشان داده و خوبان و بدان را روبروی هم قرار داده اما یک حقیقت در این میان چون بُرجی رفیع از فرش تا عرش خود را همیشه نشان داده است و آن راه حق و صراط مستقیم است.

 حال می پرسیم که راه مستقیم چیست که در مقابل راه های شیطان قرار گرفته است و قرآن کریم می فرماید: ((وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ)) ، (( أن اعبدو ا الله هذا صراط مستقیم)) پس راه مستقیم فقط راه خدا و رسولان و اولیاءالله و صدیقین و شهدا است که همگی در یک ردیف ورا ستایند ولی نقطه مقابل ، راه شیطان و یاران اوست که هر روز برای انسان ها مظهری از مظاهر دنیوی را قبله ساخته و انسان ها را به سوی خود جلب می نماید تا به گمراهی و ضلالت بکشاند و به تعبیری دیگر او را مسخ نمود و به وادی خسران و زیان بکشاند که از یاد بردن حقیقت خود است (( وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ )). یعنی خدا را فراموش نکنید که او شما را به وادی فراموشی از خود می کشاند.

  در مراسم رسمی و غیر رسمی ، سیاسی و غیر سیاسی اخیرا بی حجابی و بی بند و باری به چشم می خورد ابزار آلات موسیقی به دست دختران می دهند و حجب و حیا را در جامعه منکوب می کنند.

آیا خداوند از این کارها راضی است ؟ برادرم غیرت دینی ، ناموسی و میهنی تو کجا رفته است ؟ خواهرم غیرت عفاف و حیا کجا رفته است ؟ آیا اندیشیده ای که روزی فانوس حیاتت به خاموشی می گراید و سوخت آن به اتمام می رسد ؟ آیا اندیشیده ای که زندگی دنیا مزرعه آخرت است ؟ آیا اندیشیده ای که برای سفر اسرار آمیز آخرت توشه و راحله ای نیاز داری که در این دنیا باید فراهم نمود و در آن جا امکان جبران آن نمی باشد ؟ آیا اندیشیده ای که آن جا کاری به اصل و نسب و قدرت ها و شوکت های ظاهری دنیوی ندارند و به درونت کار دارند ؟ آیا اندیشیده ای که روز قیامت روز آشکار شدن اسرار نهفته و روز حسرت است ؟ آیا اندیشیده ای که روز قیامت روزی است که نه پدر، نه مادر ، نه فرزندان و نه همسر و ... به فریادمان نمی رسد و قلب سلیم ملاک است ؟

پس خواهرم و برادرم مقام تو خلیفه الله بودن است ، تاج کرامت ذاتی و اکتسابی بر تارک تو می درخشد ، خداوند در آفرینش تو برخود مباهات نموده است ، کل هستی برای تو و تو را برای خودش آفریده است پس قدر خود را بدان که جِرم صغیری نیستی بلکه به فرمایش مولی امیرالمومنین علی (ع) در وجودت عالمی بی نهایت نهفته است.

به قول حافظ شیرازی : تو را ز کنگره ی عرش می زنند صفیر *** ندانمت که درین دامگه چه افتاده است این جهان با همه خوبی ها و زشتی ها به پایان می رسد اما حیات آدمی پایان پذیری ندارد و از نشئه به نشئه ای می رود و حیات جدیدی را می آغازد.

اما: ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست / به هوای سر وکویش پر و بالی بزنم به امید آن روز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر