کد خبر: 651168
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
مدیر کل جهاد کشاوری استان یزد:
مدیر کل جهاد کشاوری استان یزد با بیان اینکه از تمام ظرفیت استان در بحث جهاد کشاورزی استفاده نمی شود گفت: خودکفایی ۸۰ درصدی در جهاد کشاورزی استان یزد قابل دستیابی است.

سید جمال سجادی پور با اشاره به توانمندی های استان در بحث کشاورزی اظهار داشت : اگر توانمندی های استان در بحث جهاد کشاورزی به صورت کامل مورد استفاده قرار گیرد خودکفایی 80 درصد در استان قابل دستیابی می باشد.

 وی با اشاره ظرفیت سالانه استان در تولید یک و نیم تن محصول افزود: این میزان تولید تنها 20 درصد ظرفیت تولید استان را شامل می شود.

سجادی با اشاره به مشکلات موجود در شبکه توزیع کشور بیان داشت: مشکلات موجود در قیمت برای مصرف کنندگان و در عرضه برای تولید کنندگان ناشی از عدم وجود شبکه مناسب توزیع در کشور می باشد.

وی با بیان اینکه کشاورزی بخشی است که با آب و مصرف آب شناخته می‌شود افزود: راندمان استان در زمینه آب بر روی 42 درصد است و این در حالیست که راندمان کشوری 37 درصد است.

سجادی بر لزوم برنامه ریزی جهت افزایش راندمان آب استان در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: طرحی پیش بینی شده که بر اساس آن، 50 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرد.

مدیر کل جهاد کشاوری استان یزد بیلان منفی سالانه آب استان را 303 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با وجود این میزان بیلان منفی، بخش کشاورزی یزد توسعه نداشته است.

سجادی تصریح کرد: در یزد بخش کشاورزی برداشت بیشتری از آب در سال‌های اخیر نداشته بلکه توسعه این بخش به واسطه استفاده از روش‌های نوین کشاورزی به ویژه توسعه محصولات گلخانه ای در استان بوده است.

وی رویکرد جهاد کشاورزی را توسعه فعالیت های کم آب خواه دانست و افزود: اقدامات انجام شده د به صورت کامل در راستای اصلاح الگوی کشت و کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری است.

سجادی با اشاره به اینکه در استان یزد ظرفیت تولید 50 هزار تن گوشت مرغ وجود دارد، گفت: در بخش مرغ هم با استفاده از روش‌های نوین، تنها شش دهم لیتر آب مصرف می‌شود که بسیار کم و به صرفه است.

مدیر کل جهاد کشاوری استان یزد گفت: ما اگر بتوانیم مرغ را به جای پرروش در مرغداری‌های سنتی در مرغداری‌های جدید و با استفاده از قفس‌های طبقاتی پرورش دهیم، با صرف همان زمان و مکان، تولید خود را پنج برابر افزایش داده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر