کد خبر: 651042
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
متولی موقوفه میرشکارلو ارومیه: متولی موقوفه میرشکارلو ارومیه:
وقف موجب زنده ماندن نام واقفین در دلها و ترویج نوع دوستی و مشارکت در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دینی می شود

وقف موجب زنده ماندن نام واقفین در دلها و ترویج نوع دوستی و مشارکت در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دینی می شود.

منصور امیر نظمی افشار متولی موقوفه میرشکارلو ارومیه در گفت و گو با خبرنگار "جوان" با بیان مطلب فوق گفت: بر هر انسان عاقل، باتقوا و با ایمان یقین آشکار است که باید پیش از وصول اجل موعد به حکم الهی به قدر امکان از جهت ذخیره یوم معاد با اجرای صدقات و خیرات و مبرات در راستای ایام بینوائی و بیچارگی بکوشد.

ویافزود: وقف میراث و احسانی ماندگار همچون چشمه ای جاری علاوه بر خشنودی و رضای خالق بی همتا از مخلوق خویش، توشه ای جاودانی برای ایامی که دست انسان از این دنیا کوتاه و نیازمند رحمت و مغفرت الهی است.

امیر نظمی افشار در خصوص موقوفه حاج محمدعلی خان امیر تومان معروف به موقوفه میر شکارلو گفت: این موقوفه در سال 1324 قمری حدود 107سال قبل توسط واقفین مرحوم حاج محمدعلی خان امیر تومان نظمی افشار، مرحوم بانو قیصر امیر نظمی افشار و مرحوم بانو صغرا امیر نظمی افشار وقف خامس آل عبا حضرت سیدالشهداء شده است.

وی افزود: به موجب نیات واقفین و متن وقفنامه درآمد آن بعد از هزینه های موقوفه در مخارج دهه عاشورا از قبیل شربت، چای، روضه خوانی، اطعام و خیرات و دیگر نیات واقفین  در سایر مصارف خیریه آنچنان که متولیان موقوفه صلاح بدانند صرف و خرج می شود.

امیر نظمی افشار ادامه داد: این تولیت همه ساله در زمینه تهیه اقلام مورد نیاز برای روضه خوانی و عزاداری هیات عزاداری حسینی مسجد موقوفه در ایام دهه محرم، تدارک خیرات اطعام در روز عاشورا و سومین روز شهادت حضرت امام حسین (ع) با اجرای نیات بعدی و همچنین مشارکت در برگزاری حفظ، قرائت و مسابقات قرآن کریم نیات واقفین را اجرا و عمل به وقف می کند.

وی با اشاره به اینکه موقوفه به صورت غیر متصرفی توسط متولی معین و مشخص تحت نظارت اداره اوقاف وا مور خیریه ارومیه اداره می شود افزود: در مورد تولیت موقوفه در زمان تحریر وقفنامه، واقفان خودشان قرار دادند که حاج محمدعلی خان امیر تومان در زمان حیات خود متولی و مباشرت موقوفه را انجام دهند و بعد از ایشان فرزندان و نوادگان ایشان تصدی تولیت را بر عهده می گیرند که با فوت مرحوم غلامعلی امیر نظمی افشار از سال 1389 شمسی تولیت موقوفه به بنده حقیر منصور امیر نظمی افشارفرزند مرحوم غلامعلی امیر نظمی افشار رسیده است.

امیر نظمی افشار ادامه داد: ان شاءالله که با اذن و یاری خداوند متعال بتوانیم در حفظ و نگهداری و احیاء موقوفه و همچنین اجرای دقیق نیت واقفین موفق و سربلند شویم که تحقق این امر یاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و دستگاههای دولتی را می طلبد.

لازم به ذکر است موقوفه میرشکارلو در ارومیه کیلومتر بیست جاده مهاباد(جاده سنتو)واقع شده است.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر