کد خبر: 650627
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
معاون اشتغال کمیته امداد یزد خبر داد:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در سال گذشته 277 تخته فرش به متراژ یک هزار و 610 مترمربع توسط مددجویان کمیته امداد استان بافته شده است.

محمد زارع میرک آباد با اعلام این خبر افزود: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این منطقه بوده که به نسل امروز منتقل شده و مورد استقبال مردم به ویژه روستاییان قرار گرفته است.

وی با بيان اينکه استعداد سنجي قاليبافان و مشاوره شغلي آنها بصورت چهره به چهره از رويکردهاي اساسي اين نهاد در ايجاد طرح هاي قاليبافي است، گفت: پس از طي اين مراحل متقاضيان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکميل پرونده به واحد مربوطه معرفي مي شوند که با تهيه امکانات نقشه و مواد اوليه مورد نياز توسط امداد طرح راه اندازي مي شود.

محمد زارع اظهار داشت: در سال 92، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد یک هزار و 610 مترمربع فرش به ارزش ریالی 7 میلیارد و 819 میلیون ریال بافتند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد اضافه کرد: در سال گذشته تعداد 560 تخته فرش به متراژ 2 هزار و 658 مترمربع به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال از طریق اجرای طرح های مشاغل خانگی تسهیلات قرض الحسنه بانکی توسط مددجویان تحت حمایت و موردی بافته شده و از طریق بازار داخلی استان به فروش رسیده است.

تحویل مواد اولیه بافت فرش و پرداخت وام از جمله اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد بوده که به بافندگان اعطا شده است..

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر