کد خبر: 649874
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مأموران یگان حفاظت سرمحیط‌بانی طارم سفلی موفق به تصویربرداری از پلنگ در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع طارم سفلی شدند.

غلامرضا جهان‌تیغ در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» اظهار کرد: مأموران اجرایی یگان حفاظت منطقه در هنگام عملیات گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات شکار و صید طی روز گذشته موفق به مشاهده دو قلاده پلنگ ایرانی شدند.

وی تصریح کرد: روز گذشته دو تن از محیط‌بانان در هنگام گشت و کنترل و دوربین کشی منطقه موفق به مشاهده دو قلاده پلنگ ایرانی شدند که از یکی از پلنگ‌ها فیلم و عکس تهیه شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: اکولوژی منحصر به فرد، تنوع گیاهی، تنوع جانوری در این منطقه از طارم سفلی بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، بزکوهی، و پرنده نادر هما و سایر جانداران فراهم کرده است.

جهان‌تیغ با اشاره به مصوب شدن ارتقای این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده در دور سوم سفر هیئت دولت عنوان کرد: امیدواریم که با همت و یاری مسئولان کشوری و استانی این مصوبه به مرحله اجرا درآید، در غیر این صورت با توجه به مشکلات و موانع موجود حفظ طبیعت و حیات وحش این منطقه در معرض خطر است.

پایان پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر