کد خبر: 649442
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: این شرکت از حق خود در آزاد راه تهران - پردیس برای تأمین رفاه حال مردم گذشته است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: این شرکت از حق خود در آزاد راه تهران - پردیس برای تأمین رفاه حال مردم گذشته است.

حسن ولی‌پور در رابطه با نرخ عوارضی آزادراه تهران - پردیس و شکایت ساکنان پردیس و باطل شدن کارت‌های عبور آنها اظهار داشت: در حدود 30 درصد سهام آزادراه تهران - پردیس متعلق به شرکت عمران شهر پردیس است.

وی تصریح کرد: شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکنون سهمی از این درآمد دریافت نکرده و این هم به دلیل تخفیفی بود که خواستیم به مردم بدهیم.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: دو سوم سهام باقیمانده آزادراه تهران - پردیس متعلق به شرکت خصوصی است و شرکت عمران پردیس نمی‌تواند دخالتی در آن کند.

ولی‌پور ادامه داد: در خصوص نرخ عوارضی آزادراه نیز در وزارت راه و شهرسازی و توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد این وزارت‌خانه، تعرفه‌ها تصویب و ابلاغ می‌شود و با بررسی‌های صورت گرفته، شرکت آزادراه تهران - پردیس بر اساس آن ابلاغیه قیمت‌گذاری کرده است.

وی افزود: از سال‌های گذشته برای کمک به مردم اعلام کردیم که از این آزادراه درآمدی کسب نمی‌کنیم و به خاطر اینکه سهم شرکت عمران شهر جدید پردیس دولتی است، می‌توانیم این اقدام را انجام دهیم.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: مبلغی از عوارض چه قبل و چه بعد از افزایش قیمت نصیب شرکت عمران پردیس نشده است.

ولی‌پور گفت: با توجه به سوابق وزارت راه و شهرسازی که داشته و مجری آزادراهی بوده‌ام، نحوه محاسبات عوارض را بررسی کردم و این محاسبه به مقدار طول آزادراه نیست؛ بلکه به هزینه‌ای بوده که برای ساخت آن انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: احداث آزادراه تهران - پردیس با توجه به شرایط توپوگرافی خاص خود هزینه‌بر بوده و برای ساخت آن تونل‌های طویل، پل‌های مرتفع و تقاطع‌هایی ایجاد شده که هزینه‌های زیادی برده است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: بر اساس توافقی که وزارت راه و شهرسازی با سرمایه‌گذاران دارد، شیوه‌نامه‌های اقتصادی در این خصوص وجود دارد که پس از محاسبه بر اساس آنها، مبلغ نهایی عوارض به دست می‌آید.

ولی‌پور اضافه کرد: مدیرعامل آزادراه تهران - پردیس نیز عنوان می‌کند که درآمد سال گذشته آنها، 4.5 میلیارد تومان کمتر از پیش‌بینی ابتدای سالشان بوده است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر