کد خبر: 649430
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
محرومیت زدایی وتوجه به نیازهای مناطق محروم همواره یکی از دغدغه هایی بوده است که بسیج بعنوان توده ای مردمی و فعال در زمینه های اجتماعی به آن پرداخته است. حوزه ی بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران نیز همانند سایر حوزه های بسیج در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی فعالیت نموده است درهمین راستا با سرگرد رضاملکزاده مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران گفتگوکردیم که حاصل ان در پی می آید.
روح اله جام سحر

محرومیت زدایی وتوجه به نیازهای مناطق محروم همواره یکی از دغدغه هایی بوده است که  بسیج بعنوان توده ای مردمی و فعال در زمینه های اجتماعی به آن پرداخته است.

حوزه ی بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران نیز همانند سایر حوزه های بسیج در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی فعالیت نموده است درهمین راستا با سرگرد رضاملکزاده مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران گفتگوکردیم که حاصل ان در پی می آید.

·         واحدبسیج سازندگی دهلران در حوزه محرومیت زدایی چه فعالیتهایی انجام داده است؟

یکی از مهمترین محورهای فعالیت بسیج سازندگی استفاده از ظرفیتهای انسانی بسیج در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال دربین جوانان منطقه است. در این راستا در سال گذشته اعزام 400 نفر از متخصصین و کارشناسان کشاورزی واستقرار آنها در مناطق محروم بمنظور برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزش در زمینه های کشاورزی و دامداری انجام شد.

بکارگیری جوانان در زمینه درختکاری ،میوه چینی و سایر فعالیتهای کشاورزی، اعزام 110نفر ازبسیجیان درقالب گروه ههای جهادی بصورت هجرتی و دهگردشی،برگزاری کلاسهای آموزشی کشاورزی، احداث مساجد و خانه های محرومین و همچنین ترمیم و مرمت 42 مدرسه واعزام تیمهای پزشکی به مناطق محروم بمنظور معاینه و مداوای رایگان اهالی روستاهای شهرستان دهلران از دیگر فعالیتهای حوزه محرومیت زدایی است.

 در حوزه های عمرانی چه خدماتی ارائه شده است؟

در حوزه عمرانی در دو بخش اعزام گروه های جهادی و تأمین اعتبار فعالیت داشته ایم.در قالب تزریق بیش از 4میلیارد ریال اعتبارعمرانی از محل اعتبارات قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا بصورت متمرکز به ساخت مسجد نبی اکرم دهلران،مسجد روستای "بلتا" دشت عباس ، مسجد روستای "تم تم آب" بخش مرکزی، حسینیه ی شهر "بردی" بخش زرین آباد. احداث زمین ورزشی روستای "مملح" بخش موسیان و خانه ی عالم روستای "بردی" بخش زرین آباد اختصاص یافته است.

·         در حوزه ی اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی چه فعالیتهایی انجام داده اید؟

از آنجا که هدف اقتصاد مقاومتی اشتغال پایدار است، سال گذشته قبل از واگذاری هر نوع طرحی 2800نفر از متقاضیان را در کارگاه های آموزش اقتصاد مقاومتی ساماندهی کردیم. در حوزه اشتغالزایی و خوداشتغالی بیش از 530میلیون تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت که شامل 8طرح تولید قارچ،38 طرح پرورش جوجه ی 45 ورزه و خریداری 7230قطعه جوجه ،4 طرح پرورش ماهی و 20 طرح صنفی می باشد.

·         بسیج سازندگی در سال جاری چه برنامه هایی را دنبال می کند؟

باتوجه به  پیگیری مستمر بسیج سازندگی دهلران در خصوص جذب اعتبارات اقتصاد مقاومتی واشتغالزایی درسال گذشته موفق به کسب رتبه نخست بسیج سازندگی و اشتغالزایی در سطح استان شدیم و امسال علاوه بر ادامه طرح های سال 92 در مرحله اول بالغ بر 7میلیارد ریال در عرصه های اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی جوانان، درقالب طرح های زنبورداری،پرورش قارچ و ماهی ف باغداری،پرورش شتر و شترمرغ و... به متقاضیان اعطا می شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه بسیحی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
0
0
حیف که
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر