کد خبر: 649423
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
شهرداری یزد در سال جاری در جهت افزایش سطح کمی و کیفیت خدمت رسانی به شهروندان انجام برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد در گفتگو با "جوان" به تشریح اولویت های کاری شهرداری پرداخته که حاصل آن در پی می آید.

 

 

شهرداری یزد در سال جاری در جهت افزایش سطح کمی و کیفیت خدمت رسانی به شهروندان انجام برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد در گفتگو با "جوان" به تشریح اولویت های کاری شهرداری پرداخته که حاصل آن در پی می آید.

اهم برنامه های سال جاری شهرداری و اولویت برنامه هایتان چیست؟

 امسال ساماندهی نمای شهری یکی از مهمترین اولویتهای شهرداری یزد است و برنامه ریزی های زیادی هم در این زمینه انجام شده است علاوه بر اینکه آسفالت، توسعه فضای سبز، تکمیل و تجهیز پارکهای درون محلهای و خدماتی از این قبیل هم در اولویتهای شهرداری قرار دارند.

وضعیت فضای پارکها در سطح شهر یزد را چگونه می بینید؟

هم اکنون در شهر یزد به ازای هر نفر 3 و نیم متر مربع سرانه پارکی داریم و این میزان بسیار کم است و تلاش می کنیم که این میزان را به حد استاندارد که حداقل 10 تا 12 متر مربع است، برسانیم.

نظرتان در ارتباط با آلایندگی کارخانه ها و صنایع که باعث آلودگی شهر شده چیست ؟

هدف ما این نیست که معدود صنایع موجود در یزد را نیز به بهانه آلایندگی از شهر منتقل کنیم، با اینکه عده ای دائم از خروج صنایع آلاینده صحبت می‌کنند، اما به نظر ما می بایست آلایندگی آنها رفع شود زیرا اگر انتقال صنایع صورت گیرد، در مرحله اول آبادانی شهر دچار اختلال خواهد شد و در مرحله بعدی، آلایندگی این صنایع، به سایر مناطق انتقال پیدا خواهد کرد.

چه برنامه هایی در ارتباط با حمل و نقل عمومی دارید؟

با توجه به نقایص موجود در سیستم حمل و نقل عمومی شهر یزد ما به خودمان انتقاد داریم که نتوانسته ایم همه مدهای حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی‌های چرخشی، اتوبوس، اتوبوس‌های خط ویژه، اتوبوسBRT ، مترو را در شهر ایجاد کنیم و به همین دلیل شاهد تردد خودروهای تک سرنشین بسیاری در شهر هستیم.

همچنین با توجه به کمبود تاکسی های چرخشی و عدم رضایت مردم در این راستا، می بایست سازمان نظارت بر تاکسیرانی، نظارت خود را افزایش داده و تاکسی‌هایی که درون پارکینگ خانه‌ها پارک شده‌اند، به شهر بیاورد تا در قالب یک تاکسی چرخشی، به مردم خدمات‌رسانی کنند.

ضمن اینکه اتوبوس‌هایBRT نیز بر اساس برنامه پیش بینی شده، به زودی در شهر راه‌اندازی می‌شوند و تا پایان امسال، یک خط آن از بلوار 17شهریور تا سه راه شحنه اجرایی خواهد شد.

در خصوص کشتارگاه صنعتی بزرگ یزد چه تصمیمی اتخاذ شده است؟

با ایجاد کشتارگاه صنعتی بزرگ در یزد ، باید جلوی فعالیت دیگر کشتارگاه ها گرفته شود اما کشتارگاه ها تعطیل نشده و کشتارهای زیرزمینی در یزد انجام می شود. در کشتارگاه صنعتی بزرگ یزد ذبح شرعی و با بهداشت کامل انجام می شود در حالی که نصف گوشت شهر از کشتارگاه هایی تامین می شود که بهداشتی نیستند. كشتارگاه صنعتی مي تواند در هر شيفت كاري هزار و 200 راس دام را كشتار كند وبا فعال كردن هر دو شيفت، مي توان كل نياز استان يزد را با رعایت اصول بهداشتی برطرف کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر