کد خبر: 649045
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به مشکلات بخش بهداشت و درمان در استان گفت: هم اکنون مشکل بخش بهداشت و درمان استان عدم توزیع مناسب امکانات درمانی است، به طوری که در شهر شازند تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان دولتی دانشگاهی در این شهر ندارد.

محمدرضاجیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت: در بعضی بیمارستان‌ها پاره‌ای از خدمات قابل انجام نیست، آزمایشات فوق تخصصی خارج از استان انجام می‌شود که امیدواریم در اجرای طرح تحول نظام سلامت تمام این مشکلات دیده شود و خدماتی که در استان قابل انجام است توسط بخش دولتی شناسایی شود و برای آماده‌سازی ارائه خدمات در استان کارهای مثبتی صورت گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: این طرح یکی از طرح‌های بسیار خوب دولت در ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی کشور است که اجرای هرچه بهتر این طرح نیازمند مشارکت جدی دستگاه‌های بهداشتی و درمانی است.

وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت طرحی خوب و هدفش کمک به مردم است و با توجه به اینکه قرار است دولت تمامی هزینه‌های ایجاد شده در بیمارستان‌ها را از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کند این مسئله از نکات مثبت این طرح به شمار می‌رود.

جیریایی افزود: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت به خوبی مشاهده می‌کنیم که بیماران به دلیل پایین آمدن هزینه‌های درمانی خودشان به مراکز درمانی مراجعه ‌کرده و درمان بیماری را آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اعلام آمادگی پزشکان و امتیازاتی که برای آنها در نظر گرفته شده انتظار می‌رود شاهد ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت‌نام از افراد فاقد بیمه در قالب اجرای طرح بیمه همگانی گفت: تاکنون 57 هزار نفر در استان در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 35 هزار نفر از شهر اراک هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر