کد خبر: 648669
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد
علی دهقان یزد را جزو برترین استان های کشور در اجرای این طرح تحول سلامت معرفی کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد،با اعلام این خبر همچنین گفت: حذف زیرمیزی از شبکه بهداست و درمان از دستاوردهای ارزشمند اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است.

علی دهقان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ، در تبیین روند اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در استان گفت : با اجرای این طرح ارزش بیمه های پایه افزایش یافته است و در حال حاضر با ارزش ترین بیمه ها، بیمه های پایه هستند.

وی با اشاره به آغاز اجرای دستورالعمل هتلینگ بیمارستان ها، اظهار داشت: مطابق با این دستوالعمل بیمارستان های استان به مدت 3 ماه فرصت دارند تا هتلینگ خود را ارتقا بدهند.

دهقان با بیان اینکه این طرح موجب رقابت بین بخش خصوصی و دولتی شده و بیشترین سود آن نصیب مردم می شود افزود: رنگ آمیزی، فضای بیمارستانی، نظافت و ساختمان بیمارستان ها در راستای این طرح افزایش یافته و بیمارستانها بسته به کیفیت از سطح 3 تا 5 طبقه بندی می شوند.

وی با اشاره به رضایت مردم از اجرای این طرح گفت: با اجرای بسته کاهش قیمت از جیب مردم با کاهش 60 درصدی مراجعه بیماران به واحد مددکاری بیمارستان های دولتی رو به رو شده ایم.

دهقان، کاهش ارجاع بیماران شهرستانی به مرکز استان را یکی دیگر از دستاوردهای این طرح دانست و گفت: دستور العمل ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به زودی اجرایی می شود و دیگر نیاز نیست بیمار برای مراجعه به پزشک متخصص به مرکز استان مراجعه کند.

وی تصریح کرد: پیش از این پزشکان بلافاصله پس از پایان طرح در مناطق محروم از منطقه خارج می شدند اما با اجرای این طرح به نحوی پزشکان متخصص در مناطق محروم ماندگار می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، حضور پزشک در مراکز دولتی و ارائه خدمات درمانی با فرانشیز دولتی را از مزایای دیگر این اعلام کرد و افزود: پیش از این اگر پزشکی در مناطق محروم ماندگار می شد مردم باید به مطب او مراجعه می کردند اما در این طرح تمام تلاش وزارت بهداشت کاهش هزینه و افزایش دسترسی بیمار به پزشک معالج است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، با بیان اینکه در این طرح بیمارستان ها موظف به تامین کلیه نیازهای بیماران هستند گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، سرگردانی بیمار کم شده و دیگر نیازی نیست بیمار برای تامین دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود به بیرون از بیمارستان مراجعه کند.

و ی افزود : بیماران تنها 5 تا 10 درصد مخارج خود را می پردازند و مابقی مخارج از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.

دهقان ازحذف مسئله زیر میزی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این طرح یاد کرد و گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سیستم بهداشت و درمان بسیار ملموس بوده و مردم میتوانند تغییرات را احساس کنند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح اقشار آسیب پذیر بهترین و ارزان‌ترین خدمات را در طرح تحول نظام سلامت دریافت می‌کنند.

دهقان، با بیان اینکه دستاوردها مذکور در زمان شروع این طرح اتفاق افتاده است اظهار داشت: زمان زیادی نیازمند داریم تا بسته های دیگر را تکمیل و اجرا کنیم.

وی با اشاره به نظارت قوی بر اجرای این طرح در مراکز درمانی استان، اظهار داشت: راه اندازی سامانه پاسخگویی 1590 به صورت 24 ساعته، اختصاص یک خط ثابت و همراه به صورت 24 ساعته به هر بیمارستان، سایت معاونت درمان و سامانه 10025359000 از جمله اقدامات صورت گرفته جهت رسیدگی به شکایات مردمی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر