کد خبر: 648629
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در سال گذشته بیش از دو هزار و 800 وقف جدید در کشور به ثبت رسید که با دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در قزوین با اشاره به عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین جزو استان‌هایی است که در عرصه فرهنگی فعالیت‌های مطلوبی انجام داده و به ویژه برنامه‌های خوبی در سطح بقاع متبرکه استان برگزار کرده است.

وی افزود: این اداره کل در برگزاری برنامه‌های طرح نوروزی شامل آرامش بهاری و یاس نبوی و طرح‌هایی از قبیل نشاط معنوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و جشن ولایت علوی که در سال گذشته در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان برگزار شده است، به صورت جهادی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: یکی از اقدامات ارزشمند اداره کل اوقاف قزوین راه‌اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در سطح استان بود که قابل تقدیر است.

شرفخانی ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های اوقاف قزوین در اجرای طرح ملی تربیت حافظ قرآن کریم ادامه داد: با توجه به مدیریت جهادی و نگاه هم‌گرایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، این اداره کل همواره سعی کرده از ظرفیت‌های مردمی در بسیاری از فعالیت‌ها استفاده کند و در این زمینه موفق نیز بوده است.

وی عنوان کرد: با شناختی که از ظرفیت‌های اوقاف استان قزوین وجود دارد، انتظار می‌رود در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گرفته است، با عزم کارکنان این اداره کل و مدیریت جهادی شاهد شکوفایی و پویایی هر چه بیشتر این اداره کل در عرصه‌های فرهنگی باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اثرات فرهنگ‌سازی در زمینه ایجاد وقف جدید در سطح کشور تصریح کرد: با اجرای طرح جامع تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و چشم‌اندازی که در این راستا پیش‌بینی شده است، در سال گذشته بیش از دو هزار و 800 وقف جدید در کشور به ثبت رسید که با دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست.

شرفخانی با اشاره به اینکه این موقوفات نیت‌های مختلفی دارد، بیان کرد: یکی از مواردی که جزو وقف جدید به شمار می‌رود، وقف حوزه‌های علمیه است، زیرا ساختار مدارس علمیه و پشتوانه مدارس علمیه از قدیم به صورت مردمی بوده و از طریق درآمدهای حاصل از موقوفات اداره می‌شده است.

پایان پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر