کد خبر: 646874
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان:
معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: به ازای هر مددکار 150 پرونده در بهزیستی استان زنجان وجود دارد.

  فرهاد میرزایی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل بهزیستی مددکاری است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه افراد جامعه هدف بهزیستی در حوزه توانبخشی و امور اجتماعی و امور پیشگیری با مشکلات و محدودیت‌هایی همراه است، تصریح کرد: حتما باید مشکلات و موانع زندگی این افراد باید توسط مددکاران برسی و با همکاری بهزیستی رفع شود.

این مسئول مددکاری را یکی از مهم‌ترین اهداف بهزیستی خواند و اضافه کرد: در حوزه توانبخشی بالغ بر 25 هزار پرونده شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه 17 هزار پرونده مددکاری نیز توسط خود مددجویان بهزیستی تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: بیش از 10 هزار مددجو در طرح توانبخشی بهزیستی در روستاها مبتنی بر جامعه شناسایی شده‌اند.

میرزایی با بیان اینکه در مناطق دور از دسترس امکان مددکاری کم است، گفت: افرادی که نیاز به مددکاری دارند به کمیسیون مشخص شده ارجاع داده می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه افراد به مددکار معرفی می‌شوند، اعلام کرد: مددکاران پس از آشنایی با مددجوی خود کارهای مقدماتی را انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه مددکاران باید با مشکلات مددجویان را شناسایی و پیگیری کنند، اعلام کرد: تحصیل، مسکن و اشتغال از جمله فعالیت‌هایی است که باید توسط مددکاران پیگیری شود.

وی با اشاره به محدودیت استخدام در بهزیستی زنجان، اعلام کرد: بر اساس استاندارد برای هر 150 پرونده یک مددکار حرفه‌ای وجود دارد.

میرزایی با بیان اینکه این میزان پرونده برای هر مددکار زیاد است، عنوان کرد: بر اساس قانون برخی از پرونده‌ها به کلینک‌های پزشکی واگذار می‌شود و در این کلینک‌ها خدمات سطح سه است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیانی اینکه همه مددکاران تحصیلات مرتبط را ندارند، تاکید کرد: سعی داریم افراد دلسوزی برای مددکاری انتخاب کنیم.

این مسئول از برگزاری دوره مددکاری برای مددکاران در طول دوره خدمت خبر داد و اضافه کرد: مددکاران باید با مشکلات و جامعه هدف آشنا شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر