کد خبر: 646868
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور 22 مرداد ماه سال جاری به میزبانی ارومیه برگزار می شود.
به گزارش جوان آنلاین در ارومیه، فریدون سید مصطفوی،امروز در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری سی و دومین دوره ی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور که در محل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: آموزه های قرآنی همواره باید در طول زندگی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: قرآن کریم بیانگر راه صحیح زندگی است و خداوند متعال در این کتاب آسمانی طریقه درست زندگی را به بشر خاکی نشان داده و ما نیز باید با حفظ قرآن و عترت، در این مسیر گام برداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری سی و  دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی ارومیه ادامه داد: هدف اصلی برگزاری این مسابقات، شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و ایجاد فرصت برای آن ها جهت مطرح شدن در محیط های اجتماعی و بروز و معرفی توانمندی های آن ها است.

وی میزبانی استان آذربایجان غربی را در این دوره از مسابقات را فرصت مغتنمی برشمرد و از این رویداد بزرگ قرآنی ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به محتوای معنوی مسابقات، رعایت آداب قرآنی در کلیه مراحل کار ضروری است که صرفه جویی در هزینه بیت المال نیز یکی از موضوعات شاخص در این خصوص می باشد.

سید مصطفوی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در 22 مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، اضافه کرد: فعالیت های مربوط به این مسابقات کشوری بسیار گسترده است که استفاده از کلیه امکانات دستگاه های اجرایی استان بر برگزاری هرچه باشکوه تر این مسابقات کمک شایانی خواهد کرد.

وی در ادامه به مشارکت سازمان میراث فرهنگی در برگزاری برنامه های کمیته فرهنگی اشاره کرد و گفت: همکاری شهرداری ارومیه در بحث نقل و انتقال دانش آموزان و بهره گیری از پتانسیل اسپانسرهای فرهنگی می تواند در برگزاری باشکوه مسابقات راهگشا باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برحضور پررنگ رسانه ها در جهت تبلیغ فعالیت های قرآنی این دوره از مسابقات اشاره و خاطر نشان کرد: تمامی رسانه های استان می توانند در انعکاس مطلوب این رویداد فرهنگی نقش موثری داشته باشند که باید در قالب نشست خبری و جلسات ویژه هماهنگی ها لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به بازدید ها و رایزنی های صورت گرفته با رئیس دانشگاه ارومیه، امکانات این دانشگاه برای اجرای مسابقات مناسب می باشد و مقدمات کار بمنظور عقد قرارداد طی شده است، افزود: آیین نامه اجرایی مسابقات توسط وزارت آموزش و پرورش تایید شده که در آینده نزدیک به کلیه استان ها ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است که در پایان جلسه مقرر گردید که تا هفته آتی مسؤولین کمیته ها گزارش کارکرد خود را در خصوص وظایف کمیته های ویژه مسابقات را به این اداره ارائه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر