کد خبر: 646669
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
امام جمعه موقت یزد:
گفت:راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان همان چیزی است که قرآن و دین بیان کرده و آن احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلیمن سید جواد آیت اللهی امام جمعه موقت یرد در خطبه های این هفته نمازجمعه که در مسجد ملا اسماعیل برگزار شد با اشاره به رعایت نظم و برنامه ریزی در امور گفت:رعایت نظم در برنامه های دنیوی و هم در برنامه های معنوی سبب می شود تا انسان از عمر خود نهایت استفاده را ببرد.

وی با اشاره به رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله العظمی سیدمحمد باقر شیرازی اظهار داشت:ایشان یکی از روحانیون و علمای برجسته کشور بودند که در طول عمر خود خدمات شایسته ای را به اسلام و انقلاب ارائه کردند.

آیت اللهی با اشاره به اول خرداد سالروز آغاز محاصره اقتصادی آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران افزود:این محاصره از سال 59 بر علیه ما آغاز و تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این محاصره اقتصادی دارای شدت های بسیاری بوده است تصریح کرد: همانگونه که رهبری فرمودند این تحریم ها به نفع ملت ما تمام شده اگر چه با سختی های زیادی برای مردم همراه بوده است.

خطیب جمعه موقت یزد با اشاره به آیه ای از سوره نساء گفت: خداوند در این سوره می فرماید مردم خیلی از چیزها را دوست ندارند در حالیکه ما در آن چیزها برای مردم خیر قرار داده ایم.

وی وجود دشمن را بنفع انسان دانست و افزود: خداوند در سوره انعام می فرماید ما برای هر یک از پیامبران خود دشمنی قرار داده ایم و این در حالی است که پیامبران نزدیکترین به خداوند هستند.

آیت اللهی با طرح این سوال که چرا خداوند برای پیامبران خود دشمن قرار داده است تصریح کرد:زیرا وجود دشمن باعث پیشرفت و ترقی انسان در زمینه های گوناگون می شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد با دشمنان بسیاری روبرو بوده است اظهار داشت: دشمن در ابتدا با حمله نظامی شروع کرد که در آن زمان ملت ایران با دست خالی در برابر دشمن ایستادگی کردند و با توکل بر خدا توانستند بر دشمن غلبه کنند.

آیت اللهی افزود: دشمن سپس حمله اقتصادی را آغاز کرد که بازهم ملت ایران با توکل به خدا و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در این عرصه هم دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد حمله فرهنگی دشمنان با تمام قوا هستیم اظهار داشت: دشمن در حمله نظامی شکست خورده است و اگر احتمال بدهد که می تواند با حمله نظامی بر ما غلبه کند لحظه ای درنگ نمی کند و به همین دلیل است که از راه فرهنگ به ما حمله کرده است.

خطیب جمعه موقت یزد با بیان اینکه متاسفانه دشمن در عرصه جنگ نرم تاحدودی موفق بوده است اضافه کرد: بی حجابی ها،بی غیرتی ها،بی عفتی ها، بعضی از کنسرت ها و جشن ها و ... شاهدی بر این موفقیت دشمن است.

وی افزود: ملت ایران در زمان جنگ با دست خالی در برابر دشمن ایستاد اما در بحث فرهنگی ما غنی هستیم و شب های قدر، دعاهای کمیل ،ندبه ،عرفه ،ماه محرم ،صفر و از چون اعتکاف و ... بهره مندیم.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه طبق آمار بیش از 85 درصد از معتکفین امسال را جوانان تشکیل داده اند تصریح کرد: این ها سرمایه های فرهنگی هستند فقط باید بدانیم و بتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

وی گفت:راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان همان چیزی است که در قرآن و دین آمده است و آن احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

آیت اللهی همه مردم را در احیاء این فریضه الهی مسئول دانست و گفت:امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد که نخسین مرتبه آن تذکر لسانی و وظیفه همه مردم است و اگر هم کسی در انجام این فریضه کوتاهی کند در آخرت باید جوابگو باشد.

وی با اشاره به وظایف مسولین در قبال احیاء این فریضه الهی گفت: خداوند در قرآن چهار وظیفه را برای کسانی که در حکومت اسلامی مسئولیت و وظیفه دارند بیان نموده است اول اقامه نماز،دوم احیاء زکات، سوم امر به معروف و چهارم نهی از منکر.

آیت اللهی با بیان اینکه کسانی که در جامعه مسئولند باید جلوی منکر را بگیرند افزود: باید همه وظیفه خود را انجام دهند مخصوصا مسئولین نظام نباید اجازه اجرای بعضی از برنامه ها را که باعث رواج گناه در جامعه می شود، در شهرها بدهند.

وی اضافه کرد:اگر مسولان به وظیفه خود عمل نکردند و عده ای از جوانان خواستند که جلوی منکر را بگیرند نباید گلایه کنند.

خطیب جمعه موقت یزد با بیان اینکه هیچ کس موافق بی نظمی و بی قانونی در جامعه نیست، اظهار داشت: نباید اجازه داد گناه،فساد و معصیت در جامعه علنی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر