کد خبر: 646661
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت ازمحیط زیست گفت: شرایط بی قانونی در سالهای گذشته بیشترین صدمه را به محیط زیست کشور وارد کرد.
مثلث آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت ازمحیط زیست گفت: شرایط بی قانونی در سالهای گذشته بیشترین صدمه را به محیط زیست کشور وارد کرد.
معصومه ابتکار روز شنبه در همایش مدیران کل محیط زیست کشور به صورت ویدئو کنفرانس در شیراز با بررسی چالش های زیست محیطی افزود: مهمترین و بزرگترین افتخار ما در دولت تدبیر و امید این است که کارگزار دولت راستگویان و قانونمندان هستیم و با شرایط هر کی به هر کی و قانون شکنانه مقابله می کنیم.
 
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید بویژه در حوزه محیط زیست نه تنها خود را مکلف به رعایت قانون اساسی کشور می داند بلکه متعهد است قانونمندی را در تمام زیرمجموعه های مدیریتی اجرا کند.
 
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به برخی مصایب و چالش های محیط زیست گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه براثر تداوم خشکسالی و برداشت بی رویه آب و فشار بیشتر به بخش کشاورزی رخ داد این واقعه اگر چه یک پدیده و رویداد تلخ است اما گوشزدی به مسوولان است که بدانند بی توجهی به محیط زیست نابودی حیات را درپی دارد.
 
معاون رییس جمهوری ادامه داد: خشک شدن دریاچه ارومیه برای ما زنگ بیدارباش است، صاحبان قدرت و ثروت ، تصمیم گیران و برنامه ریزان کشور باید به این زنگ بیدارباش توجه کنند و بدانند که معضل زیست محیطی معضلی همه گیر و فراملی است.
 
ابتکار به مسائل و چالش های زیست محیطی استان فارس اشاره کرد و گفت : خشک شدن تالابها و دریاچه های بختگان و طشک در استان فارس ، افزایش فشار به بخش کشاورزی و افت آب در چاهها به اعماق 300 و 400 متری یک چالش جدی برای استان فارس است که باید دیده شود.
 
وی ادامه داد : مهمترین چالش در این استان رشد بی رویه کشاورزی در سالهای قبل است که متاسفانه آسیب جدی به سفره های آب زیر زمینی این استان زد و با نادیده گرفته شدن ظرفیت های زیست محیطی در آن سالها استان فارس آسیب فراوان دید.
 
وی همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت راستگویان است گفت : هشت ماه از کار دولت گذشته و دراین هشت ماه دستاوردهای مناسبی در کشور داشته ایم اما همچنان در آغاز راه هستیم و هر چند وارث شرایط خوبی از سالهای گذشته نبوده ایم اما برای حفاظت از محیط زیست گام های اصلی و اساسی را خواهیم بر داشت .
 
وی از برگزار کنندگان این همایش خواست تا به مباحث تئوریک اکتفا نکنند و راهکار عملی برای خروج از شرایط بحرانی محیط زیست ارائه دهند.
 
این همایش با حضور مدیران کل محیط زیست کشور روز شنبه در هتل شیراز گشایش یافت و دو روز ادامه دارد


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار