کد خبر: 646387
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
با حضور رئيس ستاد دهه فجر چهارمحال و بختياري؛
همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام علي(ع) باستاني كاران شهركرد در زورخانه پورياي ولي تجليل شدند. به گزارش خبرنگار جوان علي گرجي در اين مراسم گفت: اين مراسم به منظور قدرداني از باستاني كاران عزيزي كه همواره در برپايي برنامه‌هاي انقلاب‌اسلامي با ستاد دهه فجر همكاري دارند برگزار شده است.
حمیرا رحیمی

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اقتداء به مولا علي(ع) را لازمه همه‌ي ورزشكاران خواند و افزود: ورزش باستاني يكي از اصيل‌ترين و جذاب‌ترين ورزش‌هاي ايران است كه در آن اخلاق، معنويت و ورزش باهم آميخته مي‌شود.

گرجي با اشاره به اينكه پيامبر اكرم(ص) همواره مي‌فرمودند كسي گرامي‌تر از علي(ع) نزد خداوند متعال نيست اظهار كرد: امیرالمؤمنین (ع) شجاع ترین خلق اللّه بود كه در وي همان گونه که دانش و بینش و تقوا، ایمان، شجاعت، شهامت، مدیریت، دادگری، اخلاص و مدارا جایگاه خاصی دارند، کار و تلاش نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و ايشان کار کردن را از لوازم زهد و پرهیزکاری می شمارد.

وي آن حضرت را اسوه و الگویي خواند كه هیچ گاه فرصت ها را از دست نمی‌داد و تصريح كرد: امام علي(ع) به بهترین صورت ممکن، از اوقات عمر گران بهایش در راه رضایت الهی بهره می گرفت و هرگاه از کار جهاد فارغ می شد و آسوده خاطر می‌گشت، به آموزش مردم و قضاوت در میان آنان مشغول شده و هرگاه از این کار هم فارغ می‌شد، در باغی که داشت، سرگرم کار می‌شد و در همان حال، به یاد خدا و در حال ذکر بود.

رئيس ستاد دهه فجر استان در بخش ديگري از سخنانش جايگاه كار و تلاش  در زندگي حضرت علی(ع)  را بسيار والا و با اهميّت خواند و گفت: آن حضرت با اينكه وظايف سنگینی همچون حکومت جامعه اسلامی را به عهده داشت، در زمینه کشورداری، عدالت اجتماعی، قانون گرایی، زهد و تقوا و دین داری، سرآمد خاص و عام بود.

گرجي در بخش پاياني سخنانش لزوم توجه بيشتر به قشر عزيز باستاني كاران استان را خواستار شد و از زحمات ارزنده آنان در برگزاري مراسم انقلاب‌اسلامي علي‌الخصوص دهه‌ي مبارك فجر انقلاب اسلامي قدرداني كرد.

گفتني است در پايان اين مراسم از 5 تن از باستاني‌كاران و مرشدان ورزش‌هاي باستاني، آقايان تقي بني‌طالبي، اسماعيل نظري، نعمت‌الله شبان‌زاده، بهنام بصيري و سهراب مهديان با اهداء لوح تقدير و قاب‌شاسي مزين به حرم مطهر سيد‌الشهداء(ع) قدرداني شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر