کد خبر: 645779
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
نشست هیئت امناء خیریه امدادگران عاشورایی استان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، سردار فتحیان، مسؤول خیریه امدادگران عاشورای کشور، استاندار و اعضای هیئت امنا، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
حمیرا رحیمی

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، وجود عرصه های مختلف خدمت رسانی در کشور را به برکت نظام جمهوری و به برکت حاکمیت اسلام دانست و ابراز داشت: شکل گیری خیرین در عرصه های مختلف نظام و این که مردم به صورت خودجوش وارد میدان می شوند، بسیار ستودنی است و همه به برکت ظرفیت اسلام است.

امام جمعه شهرکرد به ظرفیت های بالای استان در زمینه خیرین اشاره کرد  و افزود: تشکیل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا در همه شهرستان های استان ضروری است و باید هر چه سریع تر شکل گیرد تا بتوان از همه ظرفیت های استان در این زمینه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این اجرای طرح سلامت در کشور و در این راستا بسیار کارگشا خواهد بود، ابراز داشت: از آن جایی که این طرح بسیار گسترده و هزینه بردار است، به نظر می رسد که اجرای آن به سختی صورت گیرد و شاید نتواند ادامه پیدا کند اما اگر بتواند روی پای خود بایستد، به یقین در جهت گره گشایی از مشکلات مردم در بحث درمان، شاهکار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به مشکلات، کمبودهای و هزینه های بالای درمان در کشور اشاره کرد و افزود: اجرای طرح هایی همچون طرح سلامت در کشور در کشور بسیار نیاز است و استمرار آن ها مهم تر، اما نباید تنها به اجرای چنین طرح هایی دل خوش باشیم چرا که نقش مؤسسه های خیریه در جهت رفع مشکلات مردم بسیار محسوس و ملموس است.

وی با بیان این که باید در همه زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی وارد عمل شویم و دولت نیز هر کمکی می تواند به بیماران صعب العلاج اراده دهد، تصریح کرد: نباید اجرای طرح ها باعث شود که خیال کنیم دیگر همه نیازهای بیماران صعب العلاج توسط دولت برطرف می شود؛هنوز بسیاری از چشم ها به مؤسسه های خیریه دوخته شده است و این رسالت خیرین را بیشتر می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ضمن رضایت از عملکرد خیرین بخش سلامت، خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی در بخش خیرین سلامت بسیار نقش آفرین است؛ انتظا بنده این است که این ستاد توجه بیشتری به استان های محروم همچون این استان داشته باشد.

در ادامه، سردار فتحیان، مسؤول خیریه امدادگران عاشورای کشور، اتصال مساجد به این خیریه را بسیار مؤثر در جذب خیرین دانست و افزود: این طرح در بسیاری از استان ها اجرا شده است که افزایش آمار خیرین در آن استان ها نشان از مؤثر بودن این طرح دارد.

وی با تأکید بر این که کمک های مساجد و خیرین مسجدی باید به این سمت جذب شود، اظهار داشت: با اتصال خیریه به مساجد، جدای از جذب بیشتر خیرین، می توان مردم را بیشتر در جریان خدمات این مؤسسه قرار داد و افراد بیشتری را تحت پوشش مؤسسه برد.

قاسم سلیمانی، استادار چهارمحال و بختیاری نیز، اجرای فاز دوم طرح سلامت در استان را گام مؤثری در جهت خدمت به بیماران صعب العلاج بیان کرد و گفت: بکوشیم که از هر فرصتی در جهت رفع مشکلات مردم استفاده کنیم که در این میان، کیفیت کار و افزایش امکانات بسیار مؤثر است.

دکتر همتیان، مسؤول خیریه امدادگران عاشورایی استان نیز خدمت به خلق خدا را بالاترین عبادت بیان کرد و افزود: مؤسسه خیریه امدادگران عاشورایی نزدیک به 700 بیمار سرطانی تحت پوشش دارد.

وی از شروع به کار مؤسسه های خیریه فرخشهر و بروجن خبر داد و افزود: از ابتدای شکل گیری این مؤسسه در استان که در سال 86 انجام گرفت، توانستیم 628 خیر را جذب کنیم که از این میان 360 خیر در سال 92 به مؤسسه پیوستند.

این مقام مسؤول، انجام کارهای پژوهشی در رابطه با علل سرطان و راه های پیشگیری آن، برگزاری همایش در سطح شهرستان ها جهت آشنایی و تشکیل تیم ملاقات جهت بازدید از بیماران در منازل آن ها و همچنین پیگیری جهت راه اندازی درمانگاه خیریه وابسته به مؤسسه را از مهم ترین برنامه های سال جاری مؤسسه خیریه امدادگران بیان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر