کد خبر: 645405
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که شهید مطهری منتهی الیه نیست بلکه یک جهت است که باید از او عبور کرد، گفت: اگوگیری و درک این شهید والا مقام برای طلاب ضروری است چرا که در سایه الگوپذیری از این شخصیت ها می توان در مسیر هدایت و رشد قرار گرفت.
حمیرا رحیمی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که شهید مطهری هر چه داشت در سایه لطف و رحمت الهی بود، تصریح کرد: شهید مطهری در همه زمینه ها جامعیت داشت و این جامعیت در سایه عبودیت پروردگار محقق شد؛ بنابراین اگوگیری و درک این شهید والا مقام برای طلاب ضروری است چرا که در سایه الگوپذیری از این شخصیت ها می توان در مسیر هدایت و رشد قرار گرفت.

 

این مقام مسؤول در ادامه به ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت: ماه رجب، ماه کسب معرفت و مهیا شدن برای همه فضایل انسانی است و می توان گفت که این ماه، مقدمه ماه شعبان و سرانجام آمادگی برای ضیافت الهی است.

 

رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، تحمید، تحلیل، تسبیح و تکبیر پروردگار را چهار باب معرفتی برای انسان بیان کرد و افزود: اگر توانستیم باب این چهار گزینه معرفتی را در زندگی خود بگشاییم، به یقین در همه اعمال روزانه ما تأثیر خواهد گذاشت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که اگر توانستیم خداوند را از همه عیوب و نیازمندی ها پاک بدانیم و به این باور قلبی برسیم که در محض باری تعالی هیچ از خود نداریم، رستگار خواهیم شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه این معنا در زندگی های امروزی جای خود را پیدا نکرده است.

 

وی با اشاره به این که شهید مطهری منتهی الیه نیست بلکه یک جهت است که باید از او عبور کرد، ابراز داشت: این مسیر بسیار طولانی، گسترده، وسیع و با ظرفیت است، خیال نکنید که تنها می توان به شهید مطهری رسید و بس؛ هرکس به اندازه ظرفیت وجودی خود می تواند از این دریای عظیم معرفت کسب کند و به جایگاه های بالا برسد و به یقین همه تلاش های مجموعه تعلیم و تعلم نیز در این راستا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر