کد خبر: 645008
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
فرمانده سپاه کردستان خبر داد
فرمانده سپاه کردستان از برگزاری رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس با حضور 15 هزار بسیجی در شهرستان‌های 10گانه استان خبر داد.

سردار محمدحسین رجبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رزمایش با حضور بیش از 15 هزار بسیجی در قالب 40 گردان در روزهای 18 و 19 اردیبهشت‌ماه جاری در استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش در ابتدا قرار بود به صورت همزمان با سراسر کشور در اسفندماه سال گذشته برگزار شود اما بنا به دلایل مختلفی همچون شرایط آب و هوایی و جغرافیایی استان به لحاظ بارش برف و برودت هوا این رزمایش با مکاتبات انجام شده با سلسله مراتب به این زمان موکول شد.

به گفته وی، برگزاری این همایش با پنجمین سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان فرهنگی کردستان هم‌زمان می‌شود.

وی در مورد نحوه برگزاری رزمایش نیز اظهار کرد: بسیجیان شرکت‌کننده در این رزمایش از لحاظ آمادگی در حد قابل قبول و مطلوبی قرار داشته و مهارت‌های لازم را در این خصوص کسب کرده‌اند.

وی اهداف برگزاری رزمایش را هم متذکر شد و بیان داشت: نمایش اقتدار بسیجیان و ارتقا سطح توانایی آنها در انجام ماموریت‌ها در شرایط عملی از اهداف برگزاری این رزمایش دو روزه در استان است.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: کسب اطلاعات کافی از میزان آمادگی، ذهنی، عملی، رصد تهدیدات، تجزیه و تحلیل تهدیدات و میزان آمادگی بسیجیان از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

فرمانده سپاه کردستان با بیان اینکه رزمایش‌ها معمولا با اهداف خاصی برگزار می‌شوند، افزود: میزان آمادگی نیروهای سازمان‌یافته بسیج با توجه به انواع تهدیدات دشمن در قالب برگزاری چنین رزمایش‌هایی ارزیابی می‌شود.

به گفته وی، طرح‌ریزی در راستای مقابله با انواع تهدیدات به صورت عملی در این رزمایش‌ها دنبال شود.

وی با بیان اینکه فراخوان یگانی، جمعی و بازبینی برای ارزیابی گردان‌ها در پرداختن به ماموریت‌ها در این رزمایش دیده شده است، بیان کرد: بازرسانی از استان، سایر استان‌ها و مرکز به منظور ارزیابی توان رزمی و عملیاتی گردان‌ها در این رزمایش حضور پیدا خواهند کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: در پایان مراسم کارشناسان و بازرسان به صورت کارشناسی‌شده، نظرات خود را در مورد توان و سطح آمادگی گردان‌ها اعلام می‌کند.

به گفته سردار رجبی، میزان توانایی نیروهای بسیجی از رزمایش گذشته تا این رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتایج آن نیز توسط بازرسان گزارش می‌شود.

وی ارتقای بیش از پیش وحدت در بین نیروهای بسیجی و همچنین فرماندهان گردان‌ها از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش دو روزه در استان است، اظهار کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای آمادگی کامل نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمنان در عرصه‌های مختلف از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس پدافند غیرعامل و دفاع از کوی و برزن را دو سناریوی اجرایی در رزمایش الی بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد و گفت: در پدافند غیرعامل 20 گردان در شهرستان‌های 10گانه استان به اجرای ماموریت خواهند پرداخت.

سردار رجبی خاطرنشان کرد: در ماموریت دفاع از کوی و برزن هم 19 گردان حضور دارند که عملیات تصرف، پاکسازی، استقرار، تثبیت و توسعه انجام خواهد شد.

وی برگزاری این رزمایش و نمایش اقتدار و آمادگی بسیجیان را موجب یأس بیشتر دشمنان و خوشحالی دوستان و طرفداران نظام دانست و گفت: از آنجایی که بسیجیان در قالب حلقه‌های صالحین سازماندهی شده‌اند، نمود فرهنگی آن در حضور جمعی آنان در این رزمایش نمایان می‌شود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: تامین امنیت پایدار کردستان تجربه‌ای است که آمادگی نیروهای بسیجی را نشان می‌دهد اما لازم است همین آمادگی و توان و قابلیت‌ها و استعدادهای نیروهای بسیجی در قالب رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی شود تا علاوه بر خوشحالی دوستان، دشمنان نیز مایوس‌تر شوند.

وی در پایان گفت: شرایط استان کردستان متفاوت با سایر استان‌های دیگر کشور است لذا از اصحاب رسانه استان هم انتظار می‌رود که اجرای این رزمایش را در شأن استان و توانمندی‌های آن به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر