کد خبر: 644818
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
شروع پر‌تنش تمرينات تيم‌ملي كشتي فرنگي
نخستين تمرين تيم ملي كشتي فرنگي پس از رفتن بنا در حالي برگزار شد كه...
وحيد صابري
نخستين تمرين تيم ملي كشتي فرنگي پس از رفتن بنا در حالي برگزار شد كه هنوز آرامش در اين اردو حاكم نيست و كشتي فضاي پرتنشي را پشت سر مي‌گذارد. اين در حالي است كه ما 25و 26 ارديبهشت ميزبان جام جهاني كشتي فرنگي هستيم. بعد از انتقادها و تهديدهاي فدراسيون عليه ملي‌پوشان بعضي از آنها برگشتند البته اين تعداد حتي به اندازه‌اي نيست كه بخواهد تيمي را آن هم در قد و قواره جام جهاني روانه ميدان كند، اما فدراسيون سفت و سخت بر موضع خود ايستاده و اعلام كرده كه بايد اسامي را به فيلا ارسال كند و حتي اگر المپيكي‌ها هم نيايند با يك سري جوان جوياي نام در اين رقابت‌ها شركت مي‌كنيم.  آنچه مسلم است اينكه بنا در شرايطي حساس تيم ملي را رها كرد و هيچ حرف و حديثي در آن نيست، اما يادمان باشد اگر كشتي فرنگي ما به اين درجه و جايگاه رسيده مديون زحمات اين مربي است. او اگر هر حرفي مي‌زند فقط و فقط به خاطر تيم ملي است. در اين چند روزه خيلي از مخالفان بر طبل مخالفت مي‌كوبند و بنا را به خيانت و كم‌كاري متهم مي‌كنند. در حالي كه بنا هيچ چيزي براي خودش نمي‌خواهد و خوب مي‌داند بااين برنامه‌ريزي غلطي كه فدراسيون و شوراي فني ترتيب داده‌اند و بر آن پافشاري مي‌كنند راه به جايي نخواهيم برد. او خوب مي‌داند وزن كم كردن يعني چه، آن هم حداقل سه بار در عرض كمتر از پنج ماه. بنا مي‌داند يك قهرمان المپيك چگونه قهرمان شده پس نمي‌خواهد با شأن و اعتبار شاگردانش بازي كند. امروز همه بنا را متهم مي‌كنند اما اگر كمي منصف باشيم حق را به سر‌مربي مي‌دهيم؛ مردي كه فقط كمي اختيار در انتخاب نفرات اصلي تيمش خواسته است، حقيقت اين است كه اگر بنا در مسابقات جهاني تهران خوب نتيجه نمي‌گرفت همين مخالفان دوباره بر طبل انتقاد مي‌كوبيدند.  تيم‌ملي در حالي خود را آماده مي‌كند كه هنوز خبري از المپيكي‌ها نيست و ميراث‌خواران محمد بنا هم عرصه را براي تاخت و تاز فراهم مي‌بينند، آنها كه به راحتي زحمات او را ناديده مي‌گيرند، هر چند نبايد از تقصير خود او در ترك ‌خانه كشتي نيز به سادگي گذشت.
 
 نوربخش: با شاگردان باشگاهم يك تيم ملي تشكيل مي‌دهيم
مربي ارشد تيم ملي كشتي فرنگي در خصوص اينكه آيا با پذيرفتن هدايت تيم ملي در اين برهه زماني و فاصله اندك تا جام جهاني ريسك نكرده است، گفت: مردم شرايط را درك مي‌كنند و مي‌دانند در اين مدت كوتاه نمي‌توان كاري انجام داد. البته اميدوارم حضور قدرتمندي در جام جهاني داشته باشيم، حتي اگر به برخي از جوانان در اين رقابت‌ها ميدان دهيم و نتيجه هم نگيريم از نظر من خودش يك نتيجه است.  وي در خصوص تعداد كم فرنگي‌كاران حاضر در اردوي تيم ملي گفت: تمرين اصلي ما از امروز (ديروز) با اضافه شدن ساير نفرات آغاز خواهد شد. از طرفي با شاگردان خودم كه در شهريار تمرين مي‌كنند مي‌توانيم يك تيم ملي تشكيل دهيم و نيازي به كسي نداريم، اما با اين حال هر كشتي‌گيري كه احساس كند مي‌تواند كمك كند و خوب باشد و قبلاً در اردو حضور داشته‌ باشد در تركيب تيم قرار خواهد گرفت. ما محدوديتي براي حضور كشتي‌گيران شاخص براي حضور در اردو نداريم، اما نفراتي كه براي جام جهاني انتخاب شده‌اند مشخص هستند و اگر كسي نخواهد كشتي بگيرد نفراتي كه نسبت به بقيه بهتر هستند جايگزين خواهند شد.
 
رضايي: منافع ملي از همه چيز مهم‌تر است
سخنگوي فدراسيون كشتي در نخستين واكنش رسمي به كناره‌گيري محمد بنا و ترك كردن اردوي تيم ملي از سوي فرنگي‌كاران اردونشين اعلام كرد: در برخورد با اين مشكل آنچه بيش از هر چيز براي ما اهميت دارد، منافع ملي و احترام به قوانين مدون است.  عليرضا رضايي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: متأسفانه در آستانه رقابت‌هاي جام جهاني كشتي فرنگي در تهران شاهد اتفاقي بوديم كه سابقه‌اي در تاريخ كشتي ايران زمين نداشت و به نوعي همه را شوكه كرد. اين حركت نه تنها از سوي اهالي كشتي، بلكه از سوي مردم شريف و ورزش‌دوست ايران هم مورد تأييد نيست و به واقع جامعه كشتي را شرمنده مردم و مشوقان هميشگي ما كرد. فدراسيون كشتي به هيچوجه از افرادي كه به اين مسئله دامن زدند انتظار چنين رفتاري را نداشت، به ويژه آن دسته از قهرماناني كه هميشه خود را مديون حمايت‌هاي مردم مي‌دانستند و بايد همچنان به برتن كردن دوبنده تيم ملي افتخار كنند. اين حركت به دور از مرام پهلواني و حرفه‌اي بود و در بدترين مقطع زماني و مقارن با ميزباني رقابت‌هاي جام جهاني كشتي فرنگي در تهران رخ داد كه به واقع جاي تعمق و تاسف دارد.  مدير تيم‌هاي ملي كشتي آزاد ايران ادامه داد: من خودم نيز از جمله كشتي‌گيراني بودم كه با زحمت و ممارست در اردوهاي تيم ملي سوختم و ساختم تا موفق به كسب مدال جهاني و المپيك شدم و همچنان به بر تن كردن دوبنده تيم ملي كشورم افتخار مي‌كنم، اما متعجبم چطور برخي از قهرمانان و ملي پوشان بدون اعتنا به اين افتخار بزرگ كه همان دعوت به اردوي تيم ملي و پيمودن راه قهرماني است، خانه كشتي را بدون هماهنگي ترك كرده و چنين رفتار احساسي از خود نشان داده‌اند. اين قهرمانان ملي و عنوان‌دار بايد الگوي ديگر جوانان و فرنگي‌كاران كم تجربه تيم ملي باشند، ‌اما متأسفانه خودشان در صف اول معترضان، خانه كشتي را ترك كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار