کد خبر: 644784
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی مازندران خبر داد:
مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:دوازده دوره کارگاه آموزشی ، ترویجی و جلسات توجیهی در بخش دامپزشکی در اسفند ماه سال گذشته در استان برگزار شد.
جعفر رعیت

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران، مرتضی مس شناس افزود: در راستای فعالیت های آموزشی و ترویجی، دوازده دوره کارگاه آموزشی ، ترویجی و جلسات توجیهی با شرکت بیش از 189 نفر فراگیر در اسفند ماه گذشته در بخش دامپزشکی در سراسر استان مازندران برگزار شد.

وی بهداشت و بیماری های طیور، بهداشت جایگاه دام، شیر و فرآورده های لبنی، بیماری های شایع و واگیر دام، مبارزه با بیماری های شایع دام و نوسازی جایگاه دام را از جمله موضوعات برگزاری دوره های فوق بر شمرد و خاطر نشان کرد: روش های پیشگیری و کنترل، بهداشت جایگاه دام، آشنایی با انواع بیماری های شایع در زنبور عسل و روش های درمان و مبارزه شیمیایی با انگل و بیماری کمپلکس طیور از اهداف برگزاری کارگاه ها و جلسات بخش دامپزشکی بوده است.

مس شناس همچنین اظهار داشت:بیش از 364 نفر فراگیر زن و مرد در 19 دوره کارگاه آموزشی و ترویجی جلسات توجیهی در بخش دام در اسفند ماه سال گذشته در استان مازندران شرکت نموده اند.

وی آشنایی با نحوه تغذیه گاو شیری، پرواربندی گوساله، بهداشت جایگاه دام و بیماری های دام و طیور، بیمه دام و نوسازی جایگاه دام، بهداشت شیر و فرآورده های لبنی را از موضوعات این دوره ها برشمرد و تصریح کرد: آشنایی با نحوه تغذیه گاو شیری، بهداشت جایگاه دام، اصول صحیح تغذیه، روش های پرواربندی گوساله، آشنایی با انوع بیماری های واگیر دام، بیمه دام و طیور، واکسیناسیون دام و طیور از اهداف برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی بخش دام در اسفندماه سال گذشته بوده است.

مس شناس در پایان تهیه و پخش بیست دقیقه برنامه رادیویی و بیست دقیقه برنامه تلویزیونی در خصوص مرغ بومی را از دیگر برنامه های آموزشی و ترویجی در این بخش اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر