کد خبر: 644625
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
رئیس شبکه دامپزشکی میبد:
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد از فعاليت هشت واحد پرورش بلدرچين در اين شهرستان خبر داد.

محسن كريمي اظهار داشت: يزد به همت تولید کنندگان سختکوش و با نظارت علمی و دقیق کارشناسان دامپزشکی، همواره یکی از پیشگامان و پیشتازان صنعت بلدرچین در کشور به شمار می رود و در استان يزد نيز شهرستان میبد، قطب پرورش بلدرچین است كه البته اين جايگاه كشوري است.

 

وي افزود: در حال حاضر هشت واحد پرورش بلدرچین در شهرستان میبد فعالیت دارند که همگی تحت نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی این شهرستان هستند و به صورت دائم از نظر سلامت و بهداشت فرآورده های تولیدی و کنترل بیماری های مشترک مورد بررسی قرار می گیرند.

كريمي بيان داشت: در این واحدها طی هر دوره بیش از دو میلیون قطعه بلدرچین پرورش می یابند.

وی خاطرنشان كرد: گوشت بلدرچین به علت پایین بودن چربی و کلسترول در مقایسه با سایر منابع پروتئین حیوانی از ویژگی و ارزش بالای غذایی برخوردار است و متقاضیان بسیاری دارد علاوه بر آن به علت امکان تکثیر بالا و سرعت رشد مناسب، همچنین تخمگذاری انبوه این پرنده، صنعت پرورش بلدرچین جایگاه مناسبی در صنعت پرورش طیور را به خود اختصاص داده است.

كريمي در ادامه گفت: به دلیل مقاومت مناسب این گونه در مقابل بیماری ها، امکان تلفات و هدر رفت سرمایه در این صنعت نسبتا کم است با این همه رعایت احتیاط لازم از نظر کنترل و پیشگیری بیماری ها همواره الزامی است و همکاری با کارشناسان دامپزشکی، مهر تاییدی بر اطمینان موفقیت هر چه بیشتر این صنعت درآمد زا و رو به رشد  است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر