کد خبر: 644068
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در همایش بصیرتی خانواده های کارکنان سپاه ناحیه کوهرنگ، گفت: تحقق سبک زندگی اسلامی به تحکیم بنیان خانواده می انجامد.
حمیرا رحیمی

حجت الاسلام کریم سرافراز در این همایش که در مجتمع رفاهی وحدت چادگان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یک فرآیندی آسیب شناسانه، علاوه بر توجه همه جانبه به تقویت تمام ابعاد و وجوه نظام و کشور، بیشترین ضعف و به تناسب آن، بیشترین برنامه ریزی و توجه برای قدرتمند شدن را منوط به سه حوزه اصلی می‏دانند.

وی، افزود: اقتصاد، فرهنگ و مدیریت جهادی با علم و دانش و تکنولوژی روز، سه حوزه مورد توجه درسال جاری است که بایستی با روحیه و عزم ملی همراه باشد تا شعار سال و اهداف آن محقق شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، به توطئه های دشمنان در راستای  سست کردن بنیان خانواده ها و دور کردن جوانان از مبانی اعتقادی ، اشاره کرد و گفت: تحقق سبك زندگي اسلامي در خانواده ها با عمل به توصیه های دینی میسر می شود و با نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی، بنیان خانواده استحکام می یابد.

سرافراز، توصیه های دینی به خانواده ها را در سه بخش؛ مشترک، توصیه به مردان و توصیه به زنان، از دیدگاه قرآن و روایات معصومین علیهم السلام تشریح کرد و اظهار داشت: صدق و صفا، عشق و محبت، گذشت و اغماض، سعه صدر، تعدیل خواسته ها و توقعات، زیبا سخن گفتن، قدرشناسی، عیب پوشی، خوش گمانی، حجاب و عفاف، احترام متقابل،پرهیز از چشم هم چشمی و دوراندیشی و برنامه ریزی در زندگی از اهم توصیه های دینی برای زندگی موفق بر اساس توصیه های دینی اسلام و بزرگان دین است.


وی، الگو پذیری از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را وظیفه آحاد مردم جامعه دانست و گفت: پیاده کردن توصیه های تربیتی اسلام و احیای سنت پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام ، از وقوع آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه پیشگیری می کند.

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به اینکه؛ در بسياري از کشورهاي غربي، چيزي به نام خانواده وجود ندارد، يا اگر هست از نابساماني هاي فراواني رنج مي برد، تأکید کرد: متأسفانه کشورهاي مسلمان با وجود برخورداري از سبک اصيل اسلامي مخصوصا در زمينه ي ارتباطات خانوادگي، مجذوب فرهنگ سست و بي اساس غرب شده و از سبک زندگي اسلامي فاصله گرفته اند.

وی، نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی را عاملی برای تبدیل خانواده ها به کانون عشق و مودّت و يکرنگي، عنوان کرد و خواستار ایفای نقش دلسوزان فرهنگی، نخبگان دانشگاهی و حوزوی و رسانه های جمعی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و معرفی الگوهای تربیتی، اخلاقی در جامعه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر