کد خبر: 641543
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
معاون برنامه ریزی استاندار :
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهرگفت: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر مستلزم طی فرآیندهای زمان بری است که بخشی از آن در دولت و بخشی نیز در مجلس شورای اسلامی باید انجام شود و مردم فریب شایعات را نخورند.

رضا عوض پور درجمع خبرنگاران افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر یکی از مطالبات اصلی مردم بوشهر است که با پیگیری های استاندار بوشهر در دولت تدبیر و امید بجد مورد توجه قرار گرفته و پیگیری­های قانونی در مراجع مختلف دردولت وی با بیان این که طرح مطالعاتی ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر تدوین وتهیه شده اضافه کرد: این طرح ابتدا باید در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور تایید و پس از آن در قالب لایحه پیشنهادی به کمیسیون تخصصی وابسته به هیات وزیران ارجاع شود.
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهربیان کرد: پس از تایید کمیسیون، برای اتخاذ تصمیم نهایی درهیات وزیران مطرح و به عنوان لایحه تصویب شود.
عوض پور گفت: پس از انجام همه این مراحل و تصویب هیات دولت، لایحه مربوط به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود که در صورت تصویب در کمیسیون تخصصی، در صحن علنی مجلس مطرح و پس از تصویب نمایندگان مجلس، مصوبه تاسیس منطقه آزاد به دولت ابلاغ می شود.
وی با بیان این که درخواست موضوع توسط استاندار به معاون اول رییس جمهوری ارایه شده است ادامه داد: دکتر جهانگیری با تاکید بر تسریع در انجام فرآیندهای لازم برای تاسیس منطقه آزاد بوشهر، موضوع را به دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ارجاع داده است.
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر اظهار کرد: دبیرخانه مناطق شورای عالی مناطق آزاد نیز مستندات مورد نیاز را برای بررسی، طرح و تصویب به استان اعلام کرده است.
عوض پور با اشاره به این که هم اکنون مستندات طرح توسط استان بوشهر تهیه شده است افزود: برای تایید و تصویب موضوع در مراجع یاد شده بجد، توسط مدیریت عالی این استان در حال پیگیری است.
وی با بیان این که محدوده منطقه آزاد در شهرستان بوشهر است گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر خارج از محدوده شهر بوشهر قرار دارد.
معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر بیان کرد: طبق ضوابط تعیینی، امکان این که شهر بوشهر به عنوان منطقه آزاد تعیین شود، امکان پذیر نیست.
عوض پور اضافه کرد: محدوده تعیین شده به نحوی انتخاب شده که استقرار منطقه آزاد در آن نقطه ضمن این که برای استان و مرکز استان دستاوردهای مناسب اقتصادی، بازرگانی از جمله فعالیت­های صنایع مونتا‍‍ژ اولیه، انبارداری، بسته بندی و فرآوری را به همراه دارد، کمترین تاثیر را بر قیمت کالاها و خدمات، به ویژه زمین، مسکن و اجاره بهاء و قیمت کالاها و اقلام مصرفی مردم بوشهر ندارد.
وی افزود: با توجه به وسعت منطقه آزاد تعیین شده، پاسخگویی به همه نیازهای آن منطقه آزاد در زمینه اماکن صنعتی، اداری، تجاری، مسکونی و غیره در همان منطقه پیش بینی شده و سربار جمعیتی قابل توجهی را به شهر بوشهر اضافه نمی کند.
عوض پور در مورد تاثیر تاسیس منطقه آزاد بوشهر بر قیمت زمین گفت: محدوده تعیین شده منطقه آزاد 100 درصد از اراضی ملی، موات، لم یزرع و استحصال شده از اراضی جذر و مدی تشکیل شده و بنابراین تاثیری بر قیمت اراضی غیرد ولتی و مسکن و املاک در بندر بوشهر ن دارد.
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهرضمن تاکید برجدی بودن مدیریت ارشد استان بوشهر در پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعیتی بوشهر اظهار کرد: با توجه به زمان بر بودن تصویب این طرح، از مردم انتظار می رود که تحت تاثیر شایعاتی که با هدف سوء استفاده اقتصادی و مالی ایجاد می شود قرار نگرفته
و مطمئن باشند که با طی هر یک از مراحل ذکر شده، به طور شفاف و از طریق مراجع رسمی اطلاع رسانی صورت می گیرد.

در روزهای اخیر شایعه تصویب منطقه آزاد تجاری بوشهر در هیات دولت در میان مردم این شهر پخش شد که نگرانی هایی را از نظر افزایش قیمت زمین و خانه از سوی دلالان برای مردم بوجود آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر