کد خبر: 641529
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
مديرعامل بانك مهر اقتصاد کشور :
يكي از ضرورت ‌هاي جدي در بانكداري، رعايت قوانين و مقررات در سطح سازماني است

مديرعامل بانك مهر اقتصاد گفت: يكي از ضرورت ‌هاي جدي در بانكداري، رعايت قوانين و مقررات در سطح سازماني است گرچه در حال حاضر بسياري از قوانين، متناسب با شرايط اقتصاد مقاومتي نيست و اينها در گذشته تدوين شده و متناسب با زمان و شرايط جامعه بايد در آن اصلاح و بازنگري صورت گيرد.

غلامحسن تقي نتاج، با تاكيد بر اهميت اقتصاد مقاومتي و راهگشا بودن آن در شرايط امروز اظهار داشت:

در اقتصاد مقاومتي بايد 24 محور مورد توجه قرار گيرد و همه ما ايرانيان بايد با نگاه اعتقادي اين سند را مطالعه كرده و نسبت به اجراي محورهاي آن اقدام كنيم.

وی خاطرنشان كرد: تنها راهكار برون رفت از مشكلات اقتصادي، نگاه ويژه به محورهاي اقتصاد مقاومتي است.

نتاج در ادامه گفت: بانك مهر اقتصاد با سهم پنج درصدي از نقدينگي كشور و بهره مندي از هفت هزار نيروي متخصص و متعهد مي ‌تواند به عنوان يك بانك ارزشي در مسير اقتصاد مقاومتي گام بردارد و ما در اين زمينه اعلام آمادگي مي‌كنيم.

 مديرعامل بانك مهر اقتصاد تصريح كرد: يكي از مواردي كه در اين زمينه بايد مورد اصلاح قرار گيرد، قاعده فزوني يا بالاتر بودن سود تسهيلات نسبت به سود سپرده‌هاست كه تاكنون مورد بي‌توجهي قرار گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: اگر اين قاعده منطقي رعايت نشود، بسياي از موسسات و بنگاه‌ هاي اقتصادي بايد از عرصه اقتصاد كنار بروند و گذشته اين موسسات نيز بيانگر همين مطلب است.

تقي نتاج عنوان كرد: اگر اين قاعده و قانون اعمال نشود، موسسات مالي يا به ورشكستگي خواهند رسيد و يا ناگزير به سمت روش‌هاي غيرشفاف روي مي‌آورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر