کد خبر: 640813
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
سید حسین راسخی

انقلاب اسلامی ایران انقلابی است فرهنگی که بر محوریت فرهنگ اسلام پدید آمد و دوران جدید و عصر جدیدی را در تاریخ بشر شکل داد که امام امت اسلام و پیشوایمان حضرت امام خامنه ای (مدظله) این عصر و دوران جدید را دوران امام خمینی (ره) نامیدند.

به فرموده ی ایشان  عصر خمینی  ره از خصلت هایی همچون گسترش اعتقاد و باورهای مذهبی، معنا بخشیدن به ارزش انسان ها و حضور موثر توده های میلیونی مردم، آزادی از سلطه و تصرف و نفوذ قدرت های بزرگ و هدف گیری ایجاد حکومت  بزرگ اسلامی برخوردار است که این خصلت های فرهنگی انقلاب ما را از سایر انقلاب ها متمایز کرده است.

لذا آسیب های فرهنگی از مهمترین آفت ها و میکروب هایی است که قادر است ارکان و پایه های این نهضت فرهنگی را متزلزل نماید. لذا در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باید جهاد گونه سبک زندگی یمان را آسیب شناسی و اصلاح کنیم وبه فرموده  امام خامنه ای  مواظب رخنه فرهنگی دشمن باشیم و در واقع با عزم ملی و توجه بیشتر, به نوسازی معنوی خود و جامعه بپردازیم. و با تقویت  باورهای معنوی و بنیه های اعتقادی و بهره گیری از سیره ائمه اطهار در برابر توطئه های دشمنان و هجمه فرهنگی آنان به باورها و اعتقاد هایمان ایستادگی کنیم. روشن است که دفاع ار این همه ارزش اصیل و ناب جز با عزم ملی و مدیریت جهادی در عصد کنونی امکان پذیر نیست.

حضرت امام خامنه ای می فرمایند امروز حتی دیر باورترین اشخاص نیز خط و نشان  دشمنان سوگند خورده انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی  را در صحنه پر ماجرای تهاجم فرهنگی به وضوح مشاهده  می کنند که در این تهاجم خطرناک نه فقط ارزش های اسلامی، بلکه فرهنگ اصیل ملی مردم و بیش تر باورهای راه گشا و مبارک آنان آماج تیرهای زهرآگین دشمنان قرار گرفته است و صدها رسانه گفتاری و تصویری و نوشتاری و انبوهی از نویسندگان و پژوهشگران و گویندگان و هنرمندان و پشت سر آنان سیاست بازان , سرمایه داران و مزدورانشان از چهار گوشه جبهه استکبار ایران اسلامی و ملت سرافراز آن و به ویژه نسل جوان نام آور و شجاع را هدف گرفته اندمعظم له معتقدند با توجه به آن غارت فرهنگی در قبل انقلاب و تهاجم فرهنگی در بعد انقلاب باید به سازندگی فرهنگی  و دفاع فرهنگی پرداخت.

در زمینه اقتصادی نیز باید با عزم ملی و مدیریت جهادی به تقویت مفاهیم اصیل و ارزشمندی همچون خود کفایی، خود اتکایی، خود باوری و  ساخت داخل پرداخت .

همچنین با تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی به ویژه انتقال آن به بدنه اجتماع توسط رسانه ها به صورت مستمر گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف عالیه انقلاب برداریم.

از نکات دیگر آشنا نمودن نسل جدید انقلاب با دستاوردهای اقتصادی انقلاب در طول 35 سال است که با شناساندن تلاش ها، موفقیت ها و عزم های پولادین همچین مدیریت جنگ و دفاع مقدس و انتقال این تجربه عظیم به نسل جوان شورو انگیزه آنان را در جهت خود باوری و خود اتکایی دوچندان نماییم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر