کد خبر: 640431
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
مسئول قرارگاه خاتم‌الاوصیاء:
مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء گفت: امروز همه تلاش جبهه غرب بر جنگ نرم و فرهنگی متمرکز شده و تمام آتش خود بر روی نظام اسلامی را بر این جبهه می‌ریزد.

حاج حسین یکتا در جمع اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در یزد اظهار داشت: جنگ تحمیلی با همه فشارها و شقاوت‌های دشمن به پایان رسید و آثار خود را نیز حتی در عرصه فرهنگی بر جای گذاشت به نحوی که اکنون شهدای ما در سراسر جهان دارای جایگاه هستند.

وی ادامه داد : امروز برای شهدای ما در کشورهایی نظیر هند که اغلب مردم آن دارایی آیین و مذهب بودایی هستند، مراسم بزرگداشت برگزار می‌کنند که این امر نشان دهنده تاثیرگذاری فرهنگی دوران دفاع مقدس ایران در جهان است.

یکتا گفت: پس از جنگ تحمیلی، جنگ دیگری علیه کشور و نظام اسلامی آغاز شد که از آن به عنوان جنگ فرهنگی یا جنگ نرم تعبیر می‌شود و این جهاد در واقع یک جهاد اکبر است.

وی افزود: جنگ فرهنگی بسیار پیچیده‌تر از جنگ سخت است و هر روز ابعاد تازه‌ای از آن به نمایش گذاشته می‌شود به همین دلیل باید به گونه‌ای ظاهر شد که رضایت خداوند در این جهاد اکبر حاصل شود.

فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جنگ نرم ما پس از قطع‌نامه ۵۹۸ آغاز شد و در برهه‌های مختلف شکلی ویژه به خود گرفت که اوج آن جریانات سال ۸۸ بود.

وی تصریح کرد: در آن زمان بسیاری از فعالان فرهنگی با هزینه‌های شخصی خود وارد این جنگ شدند و هر کس به نحوی حتی با هزینه‌های شخصی خود به ندای رهبری لبیک گفت.

یکتا خاطرنشان کرد: بسیاری از موسسه‌ها نیز به منظور مقابله با جنگ فرهنگی بعد از فتنه ۸۸ ایجاد شد و به چشم خود دیدم که هزینه موسسه‌ای با روزه استیجاری تامین می‌شد و این اقدام بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: امروز نیز افرادی که در جبهه جنگ نرم فعالیت می‌کنند باید گرد یکدیگر جمع شوند در این عرصه پیچیده و خطرناک، کار و فعالیت‌هایی را انجام دهند که مورد رضایت خداوند متعال باشد همانطور که بعد از فتنه ۸۸ افراد بسیاری به ندای رهبری لبیک گفتند و در جبهه جنگ نرم فعالیت خود را آغاز کردند.

مسئول قرارگاه خاتم الاوصیا اظهار داشت: تجمع افرادی که در زمینه مقابله با جنگ نرم دشمن احساس مسئولیت کردند، سبب شد تا جبهه فرهنگی مردمی به صورت تخصصی تشکیل شود که این جبهه در هر استان ستاد تشکیل خواهد داد و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: آنچه محرز است این است که دشمن تا ریشه‌کنی کامل ما از تلاش باز نمی‌ایستد و قطعی است که به هیچ چیز در کشور ما رحم نخواهد کرد و این هدف دشمن، کار را برای فعالان فرهنگی سخت‌تر می‌کند.

یکتا با بیان اینکه دشمن همه تلاش و توان خود را در جبهه جنگ فرهنگی متمرکز کرده است، بیان کرد: در حالی که دشمن تمام قد به میدان آمده، ما هنوز الگوی فرهنگی و جهاد فرهنگی جامع و کاملی نداریم و باید در این زمینه جدی وارد عمل شویم.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شورای عالی فضای مجازی در کنار شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند ما را در جنگ تن به تنی که دشمن با ایجاد شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده است، یاری کند.

یکتا با بیان اینکه دشمن نبردی تخصصی را آغاز کرده و برای کودک و نوجوان و جوان و …. برنامه دارد، تصریح کرد: ما نیز اگر غفلت کنیم و بر روی اقشار مختلف جامعه خود کار نکنیم، دچار ضرر و زیان بزرگی خواهیم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر