کد خبر: 639893
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از كاهش 16 درصدي تصادفات داخل شهر و نيز كاهش مصدومين ناشي از حوادث ترافيكي شهري در ایام نوروز خبر داد .

محمد حسین اعرابی با بیان اینکه بيماران غير ترافيكي فوريتهاي پزشكي نيز در اين ايام حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته كاهش داشته است گفت: بیش از يك هزار ماموريت توسط كارشناسان و تكنسين هاي اورژانس فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز طرح نوروزی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مصدومين حوادث جاده اي تحت پوشش اين دانشگاه نیز نسبت به سال گذشته 22 درصد افزايش داشته، گفت: با كاهش شدت تصادفات در این ایام، تعداد فوتي هاي اين حوادث از شش نفر در سال گذشته به یک نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه، با اشاره به وقوع هفت حادثه ويژه با مصدوم بيش از 4 تا 14 نفر در هر حادثه در طي اين مدت یادآور شد: رسیدگی به این مصدومین در كمترين زمان و با بسیج كدهاي عملياتي صورت گرفت.

اعرابی ادامه داد: متاسفانه به رغم هشدارهاي مختلف، به دليل عدم وجود وسيله گرم كننده مناسب جهت چادرهاي اقامتي مسافرين نوروزي و استفاده از پيك نيك يا ذغال جهت گرم نگهداشتن چادرها، امسال افزايش 109 درصدی مسموميت با گاز مونوكسيدكربن را داشتيم كه لازم است تدبير مناسبي در اين خصوص براي سال آينده توسط مسافرين نوروزي و مسئولين گردشگري انديشيده شود.

وی، همچنين به انجام بيش از 83 مورد پذيرش يا اخذ پذيرش بين بيمارستاني، شهرستاني و استاني و انجام صدها مورد پيگيري تلفني امور پزشكي جهت بيماران بستري در بيمارستان ها توسط كارشناسان ستاد هدايت و اطلاع رساني مستقر در اين مركز اشاره کرد و گفت: با پيگيري ها و انجام هماهنگي هاي اين واحد، امور بيماران بستري نيازمند به خدمات تخصصي يا فوق تخصصي در كمترين زمان ممكن صورت پذيرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار