کد خبر: 639252
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
مدیرکل منابع طبیعی ایلام:
رضا احمدی اظهار داشت: گل "نرگس" در مناطق میانبند استان ایلام رشد و تولید و تکثیر طبیعی می‌یابد. این دستگاه اجرایی برای تولید و تکثیر آن تلاش‌های فراوانی کرده است.
ازادپور
وی گفت: در حال حاضر یک‌هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی ایلام به کشت گل نرگس اختصاص یافته است که به صورت طبیعی و کشت جدید و توسعه‌ای آن پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: یک گونه دیگری به نام " مرزه‌ ایلامی" نیز وجود دارد که پیشتر آن را "مرزه خوزستانی" می‌نامیدند و در مناطق مختلف استان ایلام یافت می‌شود که از انواع گیاهان دارویی است.

این مسئول اضافه کرد: این نوع گیاه صخره‌دوست بوده و در این مناطق رشد و توسعه می‌یابد و بو و عصاره معطره آن شبیه آویشن سردسیری بوده و دارای خواص دارویی بسیاری است.

احمدی تصریح کرد: یکی از پرخواص‌ترین گیاه دارویی در دنیا شناسایی شده و اکنون در استان لرستان و در کارخانه‌های تولید دارو در بخش‌های دندانپزشکی، جلوگیری از چربی خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... کاربرد دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: نکته جالب ماجرا این است که این گیاه دارویی به چین صادر شده و بازار چین یکی از خریداران این محصول تولیدی در کشورمان است.

وی ادامه داد: این گونه گیاهی که در رده گیاهان دارویی کشورمان قرار دارد در استان ایلام به وفور یافت شده و مورد عنایت مردم ساکن در استان ایلام است و کاربرد دارویی آن را متمایز کرده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
یک مقاله درباره این گل را لطفا تا 24 ساعت آینده به ایمیلم ارسال کنید. فقط یک مقاله.ممنون.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر