کد خبر: 637008
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز درختکاری گفت: جهت اجرا و گسترش فرهنگ منابع طبیعی باید کارهای جدی صورت گیرد تا بتوان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری منابع طبیعی را به معارف عمومی تبدیل کرد.

عباس رجایی افزود: در تعریف منابع طبیعی، هوا، آب، خاک و نور از مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با ارائه پیشنهاد ایجاد باغ گیاه‌شناسی معتبر و دو گلخانه فوق مدرن بزرگ در استان، ادامه داد: در حال حاضر بحث هوا برای مردم اراک به یک موضوع جدی تبدیل شده و می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی خاطرنشان ساخت: امروز برای بهره‌وری بیشتر از زمین بدون حساب و کتاب از کود و سم استفاده می کنیم و شاهد آثار مخرب آن نیز هستیم.

رئیس کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر چند قانون در مجلس در حوزه منابع طبیعی در دست تهیه است، اظهار داشت: متأسفانه قانون منابع طبیعی دو بار در دستور کار مجلس قرار گرفت و به دلایلی از دستور کار مجلس خارج شد.

وی خاطرنشان ساخت: این قانون شامل 100 ماده است و در آن علاوه بر ارائه راهکارهای خوب، ضریب‌های ایمنی منابع طبیعی نیز افزایش یافته است.

وی در خصوص طرح هوای پاک نیز گفت: این طرح قرار بوده قبل از بودجه سال 93 به تصویب برسد و بنا به درخواست دولت مبنی براینکه طرح فوق تبدیل به لایحه شود منتظر این لایحه هستیم.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود این لایحه تا پایان سال آماده شود، اظهارداشت: در این طرح که بر حفظ و پاکیزگی هوا تأکید دارد، مقررات سختگیرانه‌ای وضع شده که وظایف دستگاه‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

رجایی عنوان کرد: طبق این قانون تولی‌گری هوای پاک برعهده محیط زیست است و از تمام دستگاه‌هایی که می‌توانستند حکم قاضی را نقض کنند سلب اختیار شده است.

وی با اشاره به قانون ارزیابی زیست‌محیطی از تمام فعالیت‌هایی که در قالب فعالیت‌های بزرگ مطرح است، افزود: بررسی تالاب میقان اراک نیز در پیوست این قانون قرار دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تالاب میقان اراک در حال مرگ است و در این راستا چندین بار با دستگاه‌های مسئول صحبت شده که برخی توجه کرده و برخی توجهی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر تالاب میقان از بین برود، فاجعه عظیم زیست‌محیطی برای شهر اراک اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: کارخانه املاح معدنی که این تالاب را از بین می‌برد، سم مهلکی است و اگر جلوی فعالیت آن گرفته نشود، تالاب میقان نابود خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی بعنوان یکی از استان‌هایی که در مرکز کشور واقع شده می‌تواند الگوی خوبی در مسائل مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر