کد خبر: 636635
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
17 و 18 اردیبهشت 93؛
همایش ملی طب رضا 17 و 18 اردیبهشت 93 در مشهد برگزار خواهد شد.
حسین قره گوزلویی

به گزارش خبرنگار جوان از مشهد، هادی منوری در نشست خبری همایش ملی طب رضا در دانشکده طب سنتی این شهر بیان داشت: 17 و 18 اردیبهشت‌ 93 چهارمین همایش ملی طب رضا در دانشکده بهداشت مشهد برگزار خواهد شد.

وی در خصوص محورهای این همایش افزود: تاریخچه طب اسلامی و سنتی طب اسلامی از منظر قرآن و احادیث کلیات طب اسلامی و سنتی، تغذیه در طب اسلامی و سنتی، کاربردهای نجوم در طب، اعمال یداوی در طب اسلامی و سنتی و موضوع ویژه بهداشت در سیره رضوی از جمله محورهای برگزاری این همایش است.

مدیر اجرایی همایش ملی طب رضا پایه و اساس طب اسلامی را پیشگیری از بیماری و اصلاح سبک زندگی دانست و تصریح کرد: جراحی قلب در ایران مساوی تعداد جراحی‌های قلب در چین است که نسبت به جمعیت ایران فاجعه است.

منوری با طرح این پرسش که چرا زندگی ما باید به گونه‌ای باشد که بسیاری از جوانان به چنین بیماری‌هایی مبتلا شوند، گفت: اصلاح سبک زندگی می‌تواند انسان را از بسیاری از بیماری‌ها نجات دهد.

وی ادامه داد: اخیرا با توجه به تب طب سنتی که در کشور راه افتاده بسیاری از نااهلان وارد این بازار شده‌اند که امید است وزارت بهداشت با تأسیس دانشکده‌های طب سنتی شمار این نااهلان کم شود.

مدیر اجرایی همایش ملی طب رضا افزود: امید است اولین بیمارستان طب سنتی در کشور در مشهد تأسیس شود که با این وجود یکی از مشکلاتی که ما درحال حاضر در این راستا داریم با تأسیس بیمارستان طب سنتی حل خواهد شد.

منوری با اشاره به اینکه سال‌هاست که از طب سنتی عقب مانده‌ایم، بیان داشت: در جامعه امروز بدون دلیل علمی نمی‌توان فعالیت کرد؛ زیرا جامعه دانشگاهی نمی‌پذیرد؛ بنابراین رواج طب سنتی در جامعه زمان‌بر خواهد بود.

وی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که مسئولان و خاصه مسئولان بهداشت و درمان به سخنان مقام معظم رهبری گوش فرا دهند، زیرا مشاهده می‌شود رهبر سخنان دلسوزانه‌ای را عنوان می‌کنند اما مسئولان در رده پایین توجهی به این سخنان ندارند.

مدیر اجرایی همایش ملی طب رضا خاطرنشان کرد:‌ آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش 17 فروردین 93 می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار