کد خبر: 636357
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
رئیس هیئت اسکواش مازندران:
رئیس هیئت اسکواش مازندران گفت: فدراسیون اسکواش سه سال است که به غیر از تجهیزات ،هیچ کمک مالی به استان مازندران نکرده است.
جعفر رعیت

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران،سید اسماعیل احمدی با اشاره به اینکه فدراسیون اسکواش سه سال است که به غیر از تجهیزات ،هیچ کمک مالی به استان نکرده است، افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در سال‌جاری فقط مبلغ ناچیزی در حدود 2 میلیون تومان به هیئت تزریق مالی داشته است.

وی به اختصاص زمین برای ساخت سالن تخصصی اسکواش در دو شهرستان میاندرود و لموک قائمشهر اشاره و خاطر نشان کرد: با همکاری مسئولان محلی در سال‌های اخیر دو زمین تهیه شده ولی مشکلات مالی اجازه ساخت و ساز نداده است.

احمدی با بیان اینکه ورزشکاران میاندرود به‌ ویژه روستای بادله مشارکت بالایی در این ورزش دارند، اظهار داشت: این ورزشکاران با وجود زمین آماده ساخت سالن برای ورزش کردن از روستای بادله به ساری مراجعه می‌کنند.

وی به برگزاری دوره مربیگری سطح یک ملی در ساری اشاره و تصریح کرد:این دوره آموزشی بر اساس تقویم سالانه هیئت بوده و در خانه اسکواش مازندران به مدت سه روز برگزار شد.

احمدی گفت: روزبه امیریان و امیرهوشنگ گلرخ از فدراسیون اسکواش مسئولیت آموزش این دوره را بر عهده داشته اند.

وی به مسابقات استانی به‌ مناسبت ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: امین فغانی، ابوالفضل رضوانی، سینا موتمن و امیرعلی ابوحمزه به ترتیب مقام‌های اول تا سوم مشترک را کسب کردند.

احمدی با اشاره به اینکه مشکلات مالی گریبانگیر هیئت شده است، خاطر نشان کرد:رشته‌های ورزشی نظیر اسکواش به سختی می‌توانند از حامیان مالی در مسابقات بهره ببرند و برای توسعه این ورزش نیازمند حمایت‌های مقامات دولتی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت سالن‌های ورزشی ورزشکاران شهرستان‌ها نامناسب است،اظهار داشت: سالن تخصصی کورت اسکواش فقط در ساری وجود دارد و شهرهای دیگر استان به‌ ویژه شهرهای غربی از این امکانات بی‌بهره هستند.

رئیس هیئت اسکواش مازندران با اعلام اینکه با وجود مشکلات شدید مالی، تیم‌های بانوان و آقایان استان در همه مسابقات ملی و منطقه‌ای شرکت کرده‌اند ولی به‌ دلیل عدم برگزاری اردوهای مناسب، تاکنون نتوانستند موفقیت‌های چشمگیری داشته باشند تصریح کرد: امسال به دلیل مشکلات مالی و زیرساختی نتوانسته ایم به ‌صورت شایسته برخی از برنامه‌های پیشنهادی در قالب تقویم سالیانه ورزشی از جمله مسابقات استانی و کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم.

احمدی یکی از برنامه‌های خوب هیئت را استعدادیابی در مدارس اعلام و خاطر نشان کرد: در ماه‌های ابتدایی امسال جلسات و پیگیری‌های خوبی با مسئولان آموزش و پرورش استان انجام شد ولی این طرح نیز به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.

وی در ادامه از مسئولان خواست تا با اختصاص بودجه از اعتبارات تملک دارایی، برای ساخت سالن تخصصی اسکواش در روستای بادله به توسعه این ورزش در شهرستان میاندرود کمک کنند.

احمدی افزود: برگزاری مسابقات اسکواش جام بصیرت، جام دهه فجر و یک دوره کلاس آموزشی مربیگری از برنامه‌های هیئت بود که اجرایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر