کد خبر: 635729
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
تلويزيون برنامه‌هاي نوروزي‌اش را اعلام كرد
علي بخشي‌زاده از برنامه‌ريزي براي ايجاد يك شبكه مجازي 24 ساعته براي پخش مجموعه‌هاي نمايشي خبر داد
محمد صادق عابديني

برنامه‌هاي سيما براي نوروز 93 با محوريت سبك زندگي اسلامي معرفي شدند كه در اين ميان پخش 126 فيلم جديد از جمله فيلم اسكاري «12سال بردگي» يكي از خبر‌هاي خوب به شمار مي‌رود. ويژه برنامه‌هاي عيد از 27 اسفند شروع خواهد شد و تا 15 فرودين سال آينده ادامه خواهد داشت.

به گزارش«جوان»، نشست خبري اعلام ويژه برنامه‌هاي سيما براي نوروز 93، صبح ديروز با حضور علي بخش‌زاده مدير شبكه دو و مسئول ويژه برنامه‌هاي نوروز 93 برگزار شد. در اين نشست خبري بخشي‌زاده با اشاره به تلاش برنامه‌سازان براي توليد برنامه‌هايي شاد و اميد آفرين براساس منويات رهبر معظم انقلاب در زمينه ترويج سبك زندگي ايراني- اسلامي گفت: سه اصل خانواده محوري، اميد‌آفريني و نشاط‌افزايي و تعالي معنوي محور اصلي تمام برنامه‌ها قرار گرفت و بر اساس آن محيط‌زيست، صرفه‌جويي و جمعيت به عنوان اولويت‌هاي مهم در برنامه‌ها با نگاهي هنرمندانه به تصوير درآمده است.

وي شاد و مفرح بودن برنامه‌ها و توجه و پرداختن به شعار سال به شكل هنرمندانه در طول برنامه‌هاي نوروزي را از ديگر مؤلفه‌هاي برنامه‌سازي براي نوروز عنوان كرد و افزود: توجه به وحدت ملي، گويش‌ها و لهجه‌هاي مناطق مختلف ايران به منظور تحكيم وفاق و همدلي جامعه نيز در دستور كار قرار گرفته است.

ويژه نامه‌هاي تحويل سال

مدير شبكه دو سيما در خصوص ويژه برنامه‌هاي تحويل سال گفت: شبكه‌هاي يك، دو، سه و پنج ويژه برنامه تحويل سال دارند كه شبكه يك 10 ساعت برنامه، شبكه دو 10 ساعت برنامه و شبكه سه، 10 ساعت و شبكه پنج، 20 ساعت ويژه برنامه به عنوان «گوشه دل تهرون» دارد.

به گفته بخشي‌زاده، سعي شده تا هنرمندان، خوانندگان، ورزشكاران، خانواده‌هاي شهدا، فرماندهان جنگ و ساير مهماناني كه به ويژه‌برنامه‌ها دعوت مي‌شوند، تكراري نباشند.

سريال‌ها و مجموعه‌هاي نمايشي

علي بخشي‌زاده در مورد سريال‌ها و مجموعه‌هاي نمايشي كه طي ايام نوروز از شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما پخش خواهند شد، از برنامه‌ريزي براي ايجاد يك شبكه مجازي 24 ساعته براي پخش مجموعه‌هاي نمايشي خبر داد و گفت: كساني كه بخواهند مجموعه‌هاي نمايشي را دنبال كنند در هر ساعت شبانه‌روز مي‌توانند از طريق يكي از شبكه‌هاي سيما سريال تماشا كنند. وي با تقدير از نقش مهم شبكه تماشا در به وجود آمدن اين امكان براي دوستداران سريال‌هاي سيما، گفت: امسال شبكه‌هاي يك، دو، سه، پنج سريال‌هاي ويژه عيد دارند. مدير شبكه دو گفت: نوروز 93 شبكه يك با دو مجموعه«پايتخت» و طنز اجتماعي «هله هوله»؛ شبكه دو با سه مجموعه «خوب، بد، زشت»، «قند و پند» و «كلاه قرمزي»؛ شبكه سه با دو مجموعه «روزهاي بد بدر» و طنز آيتمي «كركره» و شبكه پنج با سريال «ما فرشته نيستيم» به ميدان مي‌آيند.

وي از پخش سريال خارجي در شبكه چهار خبر داد و افزود:شبكه قرآن و معارف سيما هم امسال با دو مجموعه تلويزيوني «گوهر جان» و «مثل من مثل تو» تلاش كرده تا اوقات جذابي براي بينندگان اين شبكه فراهم كند.

بخشي‌زاده در ادامه گفت:شبكه تماشا به عنوان شبكه تخصصي سريال نوروز باز پخش هفت مجموعه نمايشي ايراني و خارجي را در دستور كار قرار داده است مجموعه‌هاي اين شبكه عبارتند از: معلم، آب پريا، زورو، مسافران، شام، پايتخت3 و آواي باران.

وي ايجاد شبكه مجازي سريال را از ديگر برنامه‌ريزي‌هاي سيماي جمهوري اسلامي دانست و گفت:كنداكتور پخش شبكه‌ها به گونه‌اي تنظيم شده كه كه شبكه مجازي 24 ساعته سريال براي بينندگان فراهم گردد و علاقه‌مندان به اين قالب از برنامه فرصت مي‌دهد تا در هر ساعت از شبانه‌روز بيننده سريالي نمايشي باشند.

گفتني است مجموعه‌هاي نمايشي شبكه‌ها در ساعات ذيل پخش مي‌شود:

شبكه يك؛ 22:15 و تكرار آن ساعت 1:30 بامداد ساعت 15 روز بعد

شبكه دو؛ 21:30 و تكرار آن ساعت 2 بامداد و ساعت 14 روز بعد

شبكه سه؛ 20:45 و تكرار آن ساعت 24 و ساعت 16 روز بعد

شبكه تهران؛ 23:15 و تكرار آن ساعت 19

شبكه قرآن و معارف سيما 17:30

شبكه تما‌شا نيز هر روز از ساعت 18 مجموعه‌هاي نمايشي ويژه نوروز را روي آنتن مي‌برد.

فيلم‌هاي سينمايي ويژه عيد

بخشي‌زاده در ادامه نشست از پخش 126 فيلم سينمايي در ايام نوروز خبر داد و افزود: 28 فيلم سينمايي توليد شبكه‌ها و سيما‌فيلم هستند و 17 فيلم سينمايي محصول سينماي كشورمان است. بنابراين تقريباً 36 درصد از فيلم‌ها توليد داخلي و بقيه از سينماي جهان خواهند بود. فيلم 12 سال بردگي به عنوان يكي از فيلم‌هاي خارجي كه قرار است در ايام نوروز پخش شوند، از سوي مدير شبكه دو معرفي شد. بخشي‌زاده همچنين گفت: پخش فيلم‌هاي سينمايي نيز به صورتي در جداول پخش تقسيم شده تا مخاطب علاقه‌مند به اين قالب برنامه بتواند از يك شبكه مجازي فيلم بهره برد. در اين تقسيم ‌بندي، شبكه يك با 10 فيلم سينمايي خارجي به ميدان مي‌آيد و شبكه دو در سه باكس صبح، ظهر و عصر جشنواره‌اي از فيلم‌هاي سينمايي ايراني و خارجي مناسب خانواده‌ها را پخش خواهد كرد.

بخشي‌زاده از پخش 11 فيلم ايراني جديد در شبكه سه خبر داد و گفت: «حوض نقاشي»، «آزمايشگاه»، «پسر آدم، دختر حوا»، «استشهادي براي خدا»، «مي زاك»، «سه خط موازي»، «يك سطر واقعيت»، «خلافكاران»، «برج آرام»‌ و «دزدان خيابان جردن» براي نوروز 93 آماده شده‌اند. به علاوه 12 فيلم سينمايي خارجي در كنداكتور پخش شبكه سه جاي گرفته است.

18 فيلم انيميشن جديد براي سال نو

سينما 93 عنوان برنامه‌اي از شبكه چهار سيما بود كه بخشي‌زاده از آن نام برد و اضافه كرد: هر روز بينندگان سينما 93 شاهد پخش يك فيلم سينمايي در اين برنامه خواهند بود. وي افزود:براي شبكه قرآن و معارف نيز فيلم‌هاي سينمايي با رويكرد معنوي، قرآني و معارفي در نظر گرفته شده و تلاش مي‌شود تا گلچيني از بهترين فيلم‌هاي سينمايي با اين رويكرد در دو سال گذشته روي آنتن برود.

وي همچنين از پخش 18 انيميشن جديد در شبكه‌هاي پويا و تهران خبر داد و اضافه كرد: شبكه نمايش به عنوان شبكه تخصصي پخش فيلم‌هاي سينمايي در ايام نوروز در شش محور با عناوين، يك ساعت با هيچكاك، سينماي هند، سينماي كلاسيك، فيلم‌هاي سينمايي دنباله‌دار، مرور آثار بازيگران و بالاخره فيلم‌هاي سينمايي جذاب و اكشن تلاش خواهد كرد تا علاقه‌مندان به اين ژانرهاي نمايشي از برنامه‌ها رضايت داشته باشند.

مستند‌هاي نوروزي

270 مستند با موضوعات متنوع حيات وحش، باستان‌شناسي، نجوم، علم و تكنولوژي، ورزش، پزشكي و سلامت، توجه به محيط زيست و هوا فضا نوروز 93 از شبكه‌هاي سيما پخش مي‌شود.

دبير پروژه برنامه‌هاي نوروزي سيما در مصاحبه مطبوعاتي با حضور خبرنگاران از پخش جشنواره‌اي از جذابترين مستندهاي روز دنيا در طول تعطيلات نوروزي خبر داد.

وي با بيان اين نكته كه در سال‌هاي اخير برنامه‌هاي مستند به دليل كثرت علاقه‌مندان جايگاه ويژه‌اي در تلويزيون‌هاي بزرگ دنيا پيدا كرده‌اند، تأكيد كرد: اكنون در سراسر دنيا شبكه‌هاي مستند بيشماري فعال هستند و همه‌ساله در بزرگترين جشنواره‌هاي سينمايي اين قالب برنامه‌سازي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

بخشي‌زاده اضافه كرد: با توجه به اين نگاه در دنياي امروز، تلويزيون جمهوري اسلامي نيز شبكه تخصصي مستند را راه‌اندازي كرد و اين شبكه به سرعت توانست مخاطبان بسياري را جذب نمايد. ولي قالب‌هاي مستند آنچنان جذابيت دارند كه شبكه‌هاي ديگر نيز از اين قالب برنامه غافل نمانده‌اند و تمامي شبكه‌ها در رقابتي تنگاتنگ برنامه‌هاي مستند را در جداول پخش خود دارند.

علي بخشي‌زاده در ادامه گفت: شبكه مستند براي نوروز 93 جدولي كامل از مستندهاي خارجي و داخلي تدارك ديده است مستندهايي مانند آنسو نوروزي، شب‌هاي مستند ويژه نوروز، راديو مستند، نوروز همايون، پل ارتباطي جغرافيايي، آشپز‌خانه كنگ‌فو و قبيله حيوانات. اين مستندها همه روزه ساعت 18 تا 22 از شبكه‌هاي يك، دو، سه، چهار و تهران پخش مي‌شود.

وي تأكيد كرد: ديگر شبكه‌ها نيز از اين قالب جذاب غافل نمانده‌اند و هر يك برنامه‌هاي مستند را در جدول خود پيش بيني كرده‌اند. شبكه يك جشنواره‌اي از بهترين مستندهاي سال را در برنامه دارد و هرشب پس از پخش سريال روي آنتن مي‌برد. شبكه دو مستندهاي خارجي و داخلي با موضوعات متنوع جهت سرگرمي، آموزش و شادابي خانواده‌ها پخش مي‌كند.

مدير شبكه دو سيما مستند3، لبخند3، چشم انداز و سينما پشت پرده را به عنوان مستندهاي جذاب شبكه سه سيما معرفي كرد و اضافه كرد: شبكه چهارنيز 7 مستند نوروز در جهان، نوروز در ايران، مستند منتخب، ايرانگرد2، مستند 4 را روي آنتن مي‌برد.

گفتني است، شبكه‌هاي تهران، قرآن، ورزش، سلامت و تماشا نيز مستند‌هايي بر اساس تعريف شبكه‌هاي خود تهيه كرده‌اند كه در ايام تعطيلات نوروز براي علاقمندان پخش مي‌كنند.

مسابقات تلويزيوني در ايام عيد

علي بخشي‌زاده دبير پروژه برنامه‌هاي نوروزي صبح امروز در گفت وگو با اصحاب مطبوعات و خبرگزاري‌ها از توليد و پخش مسابقات مهيج و شاد در شبكه‌ها خبر داد.

وي در جمع خبرنگاران تأكيد كرد: بدون ترديد مسابقات تلويزيوني در دنيا همچنان بي‌رقيب باقي مانده‌اند مسابقاتي كه در كنار سرگرم كردن مخاطب در هر لحظه اطلاعاتي با ارزش به بيننده خودارائه مي‌دهند.

مدير شبكه دو سيما با اعلام توليد مسابقه ماز، نشان برتر و محله در شبكه دو اضافه كرد: مسابقه‌هاي 103 و صدانيز براي بينندگان شبكه سه تدارك ديده شده است. همچنين مسابقه شاد و مهيج سرزمين دانايي نيز از شبكه تهران پخش مي‌شود.

دبير پروژه برنامه‌هاي نوروزي سيما در ادامه با اشاره به رويكرد شبكه قران و معارف سيما گفت: شبكه قرآن مسابقه فردوس را با نگاهي به معارف و علوم قرآني روي آنتن مي‌برد. علاوه بر آن دو مسابقات جذاب و ديدني قند پهلو و ستاره‌ها نيز همچنان از شبكه آموزش پخش مي‌شود.

يادآور مي‌شود؛ شبكه ورزش در ايام نوروز مسابقه تلفني زنده خواهد داشت كه در فواصل برنامه‌ها پخش خواهد شد. مسابقه سلامت و لطيفستان نيز به ترتيب روي آنتن شبكه‌هاي سلامت و نسيم مي‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار