کد خبر: 635538
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
رييس شوراي عالي استان‌ها:
وقتي به برادرم گفتم آمريكا اعلام كرده كه ايران را تحريم مي‌كند او خدا را شكر كرد و گفت «هر چقدر به دوستان مي‌گفتيم تسليحات بسازيد، آنها مي‌گفتند يا داريم و يا مي‌خريم، حالا كه تحريم هستيم مجبور مي‌شويم خودمان بسازيم».
حسین قره گوزلویی

به گزارش خبرنگار جوان از مشهد، مهدی چمران در همايش بزرگداشت روز مهندسي و بسيج مهندسين كه در تالار ابن‌هيثم دانشگاه فرهنگيان مشهد برگزار شد، گفت: مهندس بودن علاوه بر اینکه یک شغل و حرفه است برای ما ایجاد تکلیف نیز می‌کند که این تکلیف همان ساماندهی در علوم مختلف است چرا که اگر مهندسی در رشته‌ای وجود نداشته باشد معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: در مورد مهندسی بسیج، کار فراتر می‌رود زیرا این مورد بر اساس تفکر بسیجی شکل‌ گرفته و یک حرکت خودجوش در راستای پیشبرد کارهای عمرانی است.

وی با اشاره به دست رنج جامعه مهندسی بیان کرد: آنچه که از دل خاک و سنگ و کوه استخراج می شود و به عنوان فرآورده های شیمیایی بدست می آید دست رنج جامعه مهندسی است و در این راستا بسیجیان جامعه مهندسی وظیفه ای فراتر بر دوش دارند و باید به توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر نظام مقدس اسلامی کمک کنند.

رئیس شورای عالی استان ها افزود: بسیجی نمودی از حرکت جهشی است و در طول دوران دفاع مقدس بسیجیان با نشاط و انگیزه کافی خدمات ارزنده ای را انجام دادند و بی تردید بخش عمده ای از موفقیت های آن دوران مربوط به جان فشانی ها و فداکاری های بسیجیان مهندس است.

مهندسان نظام اسلامی از تهدیدها، فرصت ایجاد کنند

وی افزود: مهندسان کاری کرده‌اند که امروز این نظام در بخش هسته ای و در رشته های پزشکی و علمی جز 10 کشور اول دنیا است بنابراین اکنون نیز که تحریم‌های دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی صورت گرفته باید از محدودیت ها و تهدیدها، فرصت ایجاد نماییم.

رئیس شورای عالی استان ها یادآور شد: در دوران دفاع مقدس توانستیم با همت جامعه بسیج مهندسی و شهید مصطفی چمران که یک خلاق و مستکبر جهانی بود زیردریایی و خودروهای شنی را بسازیم و به موفقیت های شگرفی در حوزه دفاعی دست یابیم.

پیشقراول قافله علم مقام معظم رهبری است

چمران با تاکید بر اینکه ایران اسلامی نباید از قافله علمی عقب بماند، بیان کرد: پیشقراول قافله علمی مقام معظم رهبری است و باید بتوانیم با سلاح علم در برابر تحریم های دشمنان بایستیم.

وی عنوان کرد: نظام اسلامی برای طی کردن قله های پیشرفت باید به توانمندیهای نیروهای داخلی خود متکی بوده و نباید چشم به آن سوی آبها داشته باشد زیرا در جریان بیداری اسلامی شاهد بودیم که یک نخست وزیربه خاطر چشم داشتن به داشته های سایر کشورها و نداشتن رهبری مقتدر و مکتبی مورد محاکمه قرار می گیرد.

توسعه مراکز جمعیتی غیرقانونی مشکل شهرهای بزرگ است

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضل حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ بیان کرد: شهرداران در شهرها گرفتاری‌های بسیاری دارند و یکی از این گرفتاری‌ها حاشیه‌نشینی و توسعه مراکز جمعیتی غیرقانونی است.

وی ادامه داد: توصیه بنده به دولت و مجلس و بسیج کشاورزی این است که به روستاها بها دهند زیرا توسعه از روستا آغاز می‌شود و بی‌تردید اگر برای روستائیان درآمدزایی لازم ایجاد شود آنان به حاشیه شهرها پناه نمی آورند.

هجوم روستائیان به حاشیه های شهر سبب کاهش تولید می شود

چمران با بیان اینکه اگر بخواهیم رشد کنیم باید به روستاها توجه لازم را داشته باشیم، افزود: هجوم روستائیان به حاشیه های شهر ضمن اینکه به معضل مسائل امنیتی، ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی دامن می زند سبب کاهش تولید و محقق نشدن مولفه های اقتصادی مقاومتی می شود.

رئیس شورای عالی استان ها یادآور شد: روستاها باید با هدایت مهندسان و حمایت دولت مورد اهتمام ویژه قرار گیرند زیرا در غیر این صورت شاهد کاهش نگران کننده تولید و واردات گسترده در کشور خواهیم بود.

نویسنده: حسین قره گوزلویی


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار