کد خبر: 635253
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
نماینده آشوریان:
نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی شاه کلید تحریمهاست و ایران را به بزرگترین کشور کلیدی خاورمیانه تبدیل می کند.

یوناتن بت کلیا در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بسیج تمامی منابع انسانی و مادی در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد و مردمی کردن اقتصاد و اجرای اقتصاد مقاومتی راهکارهای برون رفت اقتصاد کشور از وابستگی به نفت است. 

وی گفت: نگاه به خود کردن و استوار بودن بر داشته ها، تعریف ساده ای از اقتصاد مقاومتی است و ما اکنون از تمام ظرفیت های کشور استفاده نمی کنیم در صورتی که کشور ایران سرشار از پتانسیل های انسانی است. 

بت کلیا اضافه کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بازنگری درونی انجام دهیم و نقشه و راهبرد آن باید اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری باشد، رهبری مسیر را نشان داده اند و ما باید آن را اجرا کنیم. 

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان افزود: مفاهیم و بسترهای اقتصاد مقاومتی ابتدا باید شناخته شود به این معنی که باید درک صحیحی از اقتصاد ملی و همچنین فضای اقتصاد جهانی و به دنبال آن شدت فشاری که استکبار نسبت به ایران وارد می کند، داشته باشیم.

بت کلیا جدا شدن اقتصاد کشور از نفت را از دستاوردهای اجرای اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار کرد: در سال های اخیر بیشترین فشاری که از جانب نظام سلطه به کشور وارد می شود روی مسئله نفت است و جدا شدن هرچه بیشتر بودجه کشور از وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت، می تواند راهکار مناسبی برای مقابله با تحریم ها باشد.

این نماینده مجلس در خصوص بسترهای ضروری برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اولویت بندی نیازهای داخلی مثلا کالاهای اساسی و ضروری به نسبت کالاهای غیرضروری و طبقه بندی آنها امر مهمی است که باید پیگیری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: هر اقدامی که در جهت حمایت از تولید باشد باید در اولویت قرار گیرد چرا که توجه به تولید و تقویت آن در داخل کشور اقتصاد ما را در برابر تحریم ها مقاوم می سازد. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر استراتژی مقاومت انگشت گذاشتند و بر این امر تاکید کردند چرا که این راهبرد در دانش هسته ای پیروز شد و جایگاه ایران را در منطقه ارتقا بخشید. 

نماینده آشوریان در مجلس ادامه داد: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه جدی می شد، هیچگاه تحریم، فشاری به ما وارد نمی کرد، یا آثار حداقلی داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر