کد خبر: 634986
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران:
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به درگیری‌هایی که به‌ دنبال تصادفات جزیی بین دو یا چند وسیله نقلیه رخ می دهد افزود: به علت ناراحتی و عدم کنترل، بعد از این حوادث مشاجره لفظی رخ می‌دهد و بعضاً این مشاجرات به درگیری‌های فیزیکی و مراجعه به پزشکی قانونی منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران،علی عباسی گفت:در 10 ماه گذشته 21 هزار و 975 نفر به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کرده اند.

وی خاطر نشان کرد:این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش داشته است.

عباسی اظهار داشت: از کل مراجعان نزاع در 10 ماهه امسال 14 هزار و 868 نفر مرد و مابقی زن بوده اند.

این مسئول تصریح کرد:در این مدت بیشترین مراجعان نزاع در شهرستان‌ها به ترتیب ساری با چهار هزار و 205 نفر، بابل با دو هزار و 845 و چالوس با دو هزار 236 مورد بوده و کمترین آن سوادکوه با 309 نفر، عباس‌آباد با 353 و جویبار با 375 مورد ثبت شده ‌است.

عباسی گفت: شهریور امسال با 2 هزار و 740 مورد، تیر ماه با دو هزار و 665 مورد، مرداد با دو هزار و 592 مورد بیشترین ماه‌هایی بودند که در آن آمار نزاع در آن ثبت شده است.

عباسی در ادامه خاطر نشان کرد: دی ماه با یک هزار و 468 و آذر با یک هزار و 581 مورد کمترین ماه‌هایی بوده که نزاع در آن رخ داد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به درگیری‌هایی که به‌ دنبال تصادفات جزیی بین دو یا چند وسیله نقلیه رخ داده را از جمله مراجعات پزشکی قانونی دانست.

عباسی افزود: به علت ناراحتی و عدم کنترل، بعد از این حوادث مشاجره لفظی رخ می‌دهد و بعضاً این مشاجرات به درگیری‌های فیزیکی منجر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از این درگیری‌ها همراه با آثار و علایم ضرب و جرح بوده که به‌ دنبال آن منجر به شکایت از طرف مقابل و ارجاع به پزشکی قانونی می‌شوند و در پزشکی قانونی هم مشاهده می شود آنچه زمینه اولیه دعوا، منازعه و آسیب به افراد شده همان تصادف جزیی بود.

وی در پایان از همه هموطنان به‌ ویژه رانندگان خواست در حوادث رانندگی با تحمل و سعه صدر برخورد کنند تا در مراحل قانونی، جبران خسارت از طریق مبادی ذی‌ربط انجام گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر