کد خبر: 633213
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: بخش کشاورزی استان سمنان به ویژه در برهه کنونی، باید به سمت مصرف بهینه آب هدایت شود.
 
 محمد وکیلی هم‏زمان با واپسین روزهای دهه مبارک فجر در آیین بهره‏برداری از طرح‏های کشاورزی شهرستان سمنان، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان سمنان باید به سمت مصرف بهینه آب هدایت شود، اظهار داشت: امروز در حوزه تأمین آب در استان سمنان، مشکلات اساسی وجود دارد و باید تلاش کرد تا مصرف منابع آب در این استان بهینه شود.

وی گفت: لوله‌های انتقال آب در شهرهای استان سمنان دچار فرسودگی هستند و آبی که با هزینه و دشواری‌های بسیاری تولید می‌شود، در نهایت در حجم انبوهی به هدر می‌رود.

وکیلی افزود: در بخش کشاورزی شاهد استفاده از روش‌های سنتی در آبیاری هستیم که این روش‌ها باید به سمت شیوه‌های نوین هدایت شود.

استاندار سمنان گفت: طولانی بودن مسیر انتقال آب در مزارع و باغات و تبخیر زیاد منابع آبی، بخش اعظمی از آب موجود در استان سمنان را به هدر می‌دهد.

وی بیان داشت: امروز هزینه‌های بسیار سنگینی به خاطر استفاده نکردن از منابع آب به صورت بهینه پرداخت می‌شود و مسئولان استان نیز با مشکلات قابل توجهی در این بخش مواجه هستند.

وکیلی اضافه کرد: فرهنگ استفاده بهینه از آب متأسفانه هنوز در میان مردم نهادینه نشده است و همچنین تصفیه پسماندها نیز به خوبی صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: این مشکلات سبب شده است تا هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی و همچنین هزینه‌های دولتی برای تأمین آب در استان سمنان افزایش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر