کد خبر: 627505
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر خبر داد !
مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر از ثبت 15 هزار و 180 واقعه ولادت در 9 ماه امسال در استان بوشهر خبر داد !

کیامرث صالحی‌نیا در نشست خبری گفت: در 9 ماه امسال   1654  واقعه طلاق در این استان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته بیانگر 21 درصد افزایش است.

وی بیان داشت: از این میزان 1338 طلاق در نقاط شهری و 316 طلاق در نقاط روستایی این استان به وقوع پیوسته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر ادامه داد: در 9 ماه امسال 15 هزار و 180 واقعه ولادت در این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.97  درصد افزایش داشته است.

صالحی‌نیا افزود: همچنین در این مدت 14 هزار و 941 واقعه ولادت در مهلت قانونی به ثبت رسید و نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در مقابل هر 100 ولادت ثبت شده دختران، 102 ولادت پسران به ثبت رسیده است.

وی تأکید کرد: دو هزار و 880 واقعه فوت نیز در 9 ماه امسال در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.44 درصد افزایش نشان می‌دهد و ازاین میزان دو هزار و 809 واقعه وفات در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

صالحی‌نیا متذکر شد: همچنین یک میلیون و 500 هزار سند در استان بوشهر به صورت بایگانی الکترونیک ثبت شده و هم‌اینک در دست پالایش بوده همچنین صدور کارت‌های هوشمند در استان بوشهر آغاز و 685 درخواست دریافت شده است.

وی اذعان داشت: بعد از آماده شدن کارت‌های هوشمند و فعال شدن آن کارت‌های ملی افراد از آنها دریافت خواهد شد.

مدیرکل ثبت‌احوال بوشهر تصریح کرد: ظرف مدت یاد شده هفت هزار و 399 واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است و ازاین تعداد پنج هزار و 260 ازدواج شهری و دو هزار و 139 ازدواج روستایی بوده است.

وی ادامه داد: باید به سمت آسان‌سازی ازدواج رفته و تسهیلات لازم را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم و آنها نیز باید در این امر بسیار عاقلانه برخورد کرده و تصمیم درست بگیرند.

وی تصریح کرد: سختگیری‌ها و توقعات را کاهش داده چراکه دلیل بالا رفتن سن ازدواج در این مسائل و مشکلات دیده می‌شود و رسانه باید برای جا افتادن این قضیه فرهنگ‌سازی کند.

صالح‌نیا در پایان یادآور شد: جوانان باید مواظب باشند و در انتخاب خود عجله نکرده و اصالت خود را پیدا کنند و نگذارند این موضوع در جامعه باب شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار