کد خبر: 626004
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
رئیس دانشگاه سمنان :
رییس دانشگاه سمنان با اشاره به برنامه ریزی های کلان برای توسعه و آموزش عالی به عنوان یکی از محورهای توسعه گفت: جمعیت دانشجویی شهر سمنان بر اساس سند آمایش آموزش عالی استان سمنان باید به 55 هزار نفر برسد .

  

 دکتر علی خیرالدین در نشست شورای اداری شهرستان سمنان اظهار داشت: جمعیت دانشجویی فعلی در مراکز آموزش عالی سمنان، 37 هزار نفر است که برای رسیدن به هدف مطلوب نیاز به زمینه سازی لازم دارد.
وی با اشاره به اینکه 21/5 درصد از جمعیت شهرستان سمنان را دانشجویان تشکیل می دهند، ادامه داد: 86 درصد جمعیت بین 15 تا 25 سال این شهرستان دانش آموز یا دانشجو هستند.
دکتر خیرالدین با اشاره به یکی از ماده های برنامه پنجم توسعه مبنی بر واگذاری سالانه 20 درصد از خوابگاه ها به بخش خصوصی، اظهار داشت: این امر رها کردن دانشجو در دل شهر است که در آینده به معضل اجتماعی تبدیل می شود.
وی تصریح کرد: خوابگاه سازی به علت تخصیص نیافتن تسهیلات به سازندگان، در حال حاضر در سمنان تعطیل شده که باید در این مورد بازبینی انجام شود.
وی با اشاره به تکمیل 30 درصدی ساخت استخر دانشگاه سمنان، افزود: تکمیل این پروژه به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با توجه به وجود استخر در تمام دانشگاه های کشور و وجود رشته تربیت بدنی در مقطع دکتری در دانشگاه سمنان، تکمیل این استخر برای امور ورزشی و فرهنگی دانشگاه ضروری است.
رییس دانشگاه سمنان خواستار مساعدت استاندار برای تکمیل این استخر شد .
شايان ذکر است ، کمیته سند آمایش آموزش عالی استان در دانشگاه سمنان مستقر است و رئیس این دانشگاه ریاست این کمیته را بر عهده دارد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار