کد خبر: 625845
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
همایش «بسیج و اقتصاد مقاومتی» با حضور کارشناسان اقتصادی و سیاسی در شاهرود برگزار شد.
 همایش «بسیج و اقتصاد مقاومتی» با حضور 140 نفر در مسجد امام علی(ع) شهرک امام(ره) شاهرود برپا شد.

کارشناس اقتصادی اداره جهادکشاورزی شاهرود در این همایش گفت: بسیجیان باید در فعالیت‏های اقتصادی زودبازده و کم‏هزینه برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری انقلاب وارد شوند.

منصور حجی با اشاره به مفهوم اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی مفهومی عام دارد و هر نوع فعالیتی که برای شکوفا کردن اقتصاد جامعه برابر دشمنان و استکبار و ایستادگی و پیشرفت کشور باشد، را شامل می‌شود.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی، مردم پایه و اساس هستند و با توجه به حرکت مردم و برای پشبرد اهداف جامعه اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد.

کارشناس اقتصادی اداره جهادکشاورزی شاهرود تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی شکوفا کردن اقتصاد با توجه به نیروها و توان داخلی یک ملت است و این به هیچ عنوان معنای اقتصاد ریاضتی را نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: اقتصاد بیمار اروپا و آمریکا امروز با اقتصاد ریاضتی و تحت فشار قرار دادن ملت خود برای جلوگیری از ورشکستگی دست و پنجه نرم می‌کنند و تلاش دارند با تحت فشار قرار دادن ملت خود به خواسته‌های خود دست یابند.

حجی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی برای شکوفایی جامعه و آحاد ملت برای نقش داشتن در کمک به اقتصاد جامعه شکل می‌گیرد و این اقتصاد مقاومتی می‌تواند تحریم‌ها را کنترل و دشمنان را شَفَل کند.

کارشناس اقتصادی اداره جهادکشاورزی شاهرود با بیان اینکه بسیج با توجه به بطن مردم نقش مهمی در تبیین اقتصاد مقاومتی در جامعه دارد، اظهار کرد: بسیج باید در تشریح و تبیین اقتصاد مقاومتی و ویژگی‌های آن در جامعه تلاش کند و الگوهای این اقتصاد را به صورتی عینی و عملی برای مردم مشهود کند.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های اقتصادی بسیجیان می‌تواند با تشکیل بنگاه‌ها و کارگاه‌های زودبازده با صرف هزینه کم ‏و حتی در خانه شکل بگیرد و در اقتصاد جامعه کمک مهمی باشد.

حجی تأکید کرد: بسیاری از فعالیت‌های ساده و بی‏ارزش در اقتصاد مقاومتی می‏تواند بار بسیار زیادی را از روی اقتصاد دولتی بردارد و فشار را بر جامعه کم کند.

وی افزود: در بحث کشاورزی و کشت و کار اقتصاد مقاومتی مفهوم خود را پیدا می‌کند که ما با توجه به حاصل‏خیز بودن کشورمان می‌توانیم به راحتی تمام نیازهای کشاورزی جامعه خود را برآورده سازیم که این نیاز به نگاه درست دارد.

در پایان این همایش، شرکت‌کنندگان سئوالات خود را در خصوص تشکیل بنگاه‌های زودبازده کشاورزی و همچنین کمک به اقتصاد مقاومتی مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار