کد خبر: 625844
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: گندم محصولی استراتژیک بوده و کشت گندم برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
   کارگاه تدوین طرح خودکفایی گندم با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و بخش‎‎های تابعه در مرکز آموزش جهاد کشاورزی سمنان برگزار شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این مراسم گفت: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک برای کشور و تأمین امنیت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 سیدمجید موسوی افزود: در همین راستا، در سال زراعی جاری وزارت متبوع اهتمام ویژه‎ای به بحث تولید گندم و تحقق خودکفایی دارد و در کوتاه‎ترین زمان ممکن نهاده‎های مورد نیاز از جمله کود و بذر تأمین شد و از این جهت در استان سمنان مشکلی وجود ندارد. 

وی بیان کرد: در هر شهرستان مدیر شهرستان مسئول اجرای دقیق برنامه تدوین شده و عمل به تعهدات است و همه بخش‎های تابعه موظف به همکاری با مدیریت شهرستان‎ها هستند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: نیازها و برنامه‎های تحقیقاتی تدوین شده در این برنامه عملیاتی باید جزو اولویت‎های تحقیقاتی سال جاری باشد. 

موسوی درباره اندیشیدن تمهیدات لازم برای رسیدن به اهداف مدنظر طرح خودکفایی بیان کرد: مرحله نخست که همان کشت به‎موقع و تأمین نهاده‎ها بود، اجرایی شده و برای مرحله دوم و سوم یعنی داشت و برداشت موضوعات حفظ نباتات و مبارزات اصولی با آفات، امراض و علف‎های هرز و امر مکانیزاسیون برای برداشت اصولی و فنی و جلوگیری از ضایعات به ویژه ریزش هنگام برداشت بسیار مهم و در افزایش عملکرد در واحد سطح اثرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پایان به نکاتی از جمله موضوع آمار و پایش سطوح کشت، برداشت و تولید، توجه ویژه به بحث بیمه و پشتیبانی گندم، آموزش و ترویج و پایبندی به تعهدات انجام شده اشاره کرد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز هدف از برگزاری کارگاه را تدوین برنامه عملیاتی و مدون طرح خودکفایی گندم استان سمنان بیان کرد.

خدابخش عرب گفت: این کارگاه در قالب هشت کارگروه فنی و اجرایی، تحقیقات، آموزش و ترویج، آب و خاک، تأمین نهاده‎ها، بیمه- پشتیبانی، مکانیزاسیون و حفظ نباتات در راستای برنامه‎ریزی بر مبنای تفکر سیستمی و رویکرد توسعه پایدار کشاورزی تشکیل شد و از طریق ارزیابی وضعیت موجود، شناخت مسائل و مشکلات، اولویت‎بندی مسائل و ارائه راهکارهای متناسب برنامه عملیاتی این طرح به تفکیک پنج سال آینده در بخش کشاورزی استان سمنان تدوین شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار