کد خبر: 625220
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
استاد حوزه علمیه سمنان:
استاد حوزه علمیه سمنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‏ای دینی و اجتماعی است که نباید فراموش شود.
 حجت‌الاسلام والمسلمین علی گنجی در نشست بصیرتی که با حضور جمع کثیری از مردم در جهادیه سمنان برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ بسیجی برگرفته از عاشوراست، اظهار داشت: فرهنگ بسیجی یعنی پیاده کردن معنویات و آرمان‌های سید و سالار شهیدان و ادامه راه امام حسین(ع) که همان ایستادگی برابر ظلم و حمایت از مظلوم است.

وی افزود: حرکتی که آن امام همام انجام داد، برای خدا و برای حفظ دین بود و بعد از ایشان نیز قیام‏هایی صورت گرفت، اما چون برای خدا و رضای او نبود، همگی شکست خورد.

این استاد علوم دینی افزود: این حرکت‏ها ادامه داشت تا اینکه قیام و انقلاب ما فرا رسید و در این زمان، از امام خمینی (ره) پرسیدند یاران شما کجا هستند و ایشان فرمودند «یاران من در گهواره هستند و اگر هیچ کس هم نباشد، خود به تنهایی برای حفظ دین اسلام قیام خواهم کرد».

استاد حوزه علمیه سمنان بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه است، ولی اگر جان و مال انسان در خطر باشد، می‌توان آن را انجام نداد؛ آن جا که پای دین در میان آمد، همانند امام حسین(ع) باید جان و مال خود را فدای حفظ دین کنیم.

گنجی تصریح کرد: در زمان حیات امام حسین(ع) و امام علی(ع) و سایر ائمه بزرگوار احدی قدرشان را نمی‌دانست و به همین جهت، خدا، این ولی نعمتان را از مردم آن زمان گرفت تا تحت حکومت افرادی شرابخوار همانند معاویه باشند؛ بنابراین اکنون باید قدر ولی فقیه را بدانیم و گرنه خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت.

وی به علل قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: برخورد با قداست‌زدایی، ولایت‌زدایی، تغییر خط ولایت به خلافت و تحریف معنوی علل اصلی قیام امام حسین(ع) در سال 61 هجری است که باید از آن دوران پند بگیریم و مراقب باشیم دوباره تاریخ تکرار نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار