کد خبر: 624579
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
از مربي وزنه‌برداري تا استاد دانشگاه
وحيد صابري

كوروش باقري پس از 42 ماه حضور در وزنهبرداري و كسب عناويني چون قهرماني جوانان جهان، دوبار سومي بزرگسالان جهان و كسب چهار مدال در المپيك عطاي مربيگري را به لقايش بخشيد.
خودش مي‌گويد: از اين به بعد به دانشگاه مي‌رود تا به جاي پولادسرد با وزنه‌هايي از جنس كاغذ و كتاب روبه‌رو باشد. هر چند كه هنوز تز پايان نامه دكترايش را ارائه نكرده اما قطعاً از فصل جديد در خدمت دانشگاه است و ادامه مي‌دهد در اين 42 ماه ياد گرفته‌ام كه در وزنه‌برداري فقط يك نفر بايد حرف اول و آخر را بزند حالا كه توكلي انتخاب شد همه بايد بدون غرض ورزي از او حمايت كنيم تا مقام‌ها و عنواني كه به دست آمده تكرار شود.

آقاي باقري! به نظر شما حكم دادن رضازاده به توكلي نوعي باج دادن به مرد اول منتقد وزنه‌بردار نبود؟
من نمي‌دانم و در اين مورد هم اظهار نمي‌كنم شما بايد اين سوال را از آقاي رضازاده بپرسيد.
فكر مي‌كنيد توكلي سرمربي بزرگسالان هم مي‌شود؟
 ما بايد در ابتدا به منافع ملي فكر كنيم. اينكه الان من استعفا داده‌ام بيايم مثل بسياري از افراد حرف‌هاي مغرضانه بزنم درست نيست. الان تيم مربي ندارد و ما بازي‌هاي آسيايي را پيش رو داريم. پس بهتر است هر چه زودتر براي بزرگسالان مربي انتخاب شود. من تجربه 5/3 ساله در تيم ملي دارم و از بعد حرفه‌اي اين حرف را مي‌زنم اگر عنوان كرده‌ام كه نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را بهتر است يك نفر هدايت كند به خاطر اين است كه از تمام مشكلات و تمرينات با خبر است. تجربه به من ثابت كرد در اين سه رده يك نفر بايد حرف اول و آخر را بزند. همين جا اعلام مي‌كنم كه بهتر است توكلي به عنوان مربي بزرگسالان هم انتخاب شود و اين را هم به آقاي رضازاده گفته‌ام چرا كه مصلحت تيم ملي وزنه‌برداري در اين است.
به نظر مي‌رسد رضازاده همچنان منتظر اين است كه شما را دوباره به عنوان سرمربي انتخاب كند، نظر شما در اين باره چيست؟
همين جا اعلام مي‌كنم كه برگشت من تحت هيچ شرايطي امكانپذير نيست. همان طور كه گفتم در وزنه‌برداري با توجه به تجربه‌هايي كه به دست آورده‌ام بهتر است يك نفر تمام مسئوليت‌ها را برعهده بگيرد.
42 ماه حضور شما همراه بود با كسب عناوين و مقام‌هايي مختلف ملي، فكر مي‌كنيد كادر فني جديد هم بتواند اين نتايج را تكرار كند؟
به نظر من سخت‌ترين دوران وزنه‌برداري اين چند سال اخير بود، چرا كه زماني كه من به تيم ملي آمدم نزديك چهار سال بود كه ما در راه بزرگسالان هيچ مدالي را نگرفته‌ بوديم اما با كمك رضازاده و همت وزنه‌برداران مدال‌ها و مقام‌هايي به دست آمد كه تا به حال به دست نيامده بود. من فارغ از هرگونه مسائل شخصي اين مسئله را مي‌گويم كه از الان كه حسين توكلي به عنوان سرمربي معرفي شده همه و همه به خصوص اصحاب رسانه بايد از او حمايت كنند، نه فقط توكلي بلكه اگر برخواه يا شاهين نصيري نيا هم به عنوان سرمربي انتخاب مي‌شد من باز هم مي‌گفتم كه بايد از آنها حمايت كنيم. الان ديگر بحث باقري، توكلي و شخص ديگري نيست بلكه مهم فقط منافع ملي ماست كه بايد به آن احترام بگذاريم.
مديريت فدراسيون در اين چند ساله از نظر شما چگونه بود؟
من قبل از اينكه هدايت تيم وزنه‌برداري را برعهده بگيرم سال‌ها با رضازاده در رده ملي دوست بودم حالا اگر اين سه سال و نيم را هم كنار آن سال‌ها بگذاريم نزديك به پنج شش سال مي‌شود. اخلاق و خصوصيات رضازاده را به خوبي مي‌دانم. او خوب توانست به‌رغم جواني فدراسيون را مديريت كند البته نواقصي هم داشته اما عملكرد او در اين چند ساله نشان از موفقيت دارد. اما باز هم مي‌گويم كه در نوع مديريتش نواقصي هم داشت.
گفتيد كه قصد بازگشت نداريد، اگر پست جديدي را پيشنهاد دهند نيز بر تصميم خود پابرجا مي‌مانيد؟
من استعفا دادم چون معتقدم كه الان شرايط حضور براي من آماده نيست تا زماني كه شرايط بود ماندم، جنگيدم و تلاش خود را كردم. با وجود مريضي به لهستان رفتم و خدا را شكر با تعدادي جوان مقام سوم جهاني را كسب كرديم. اينكه گفته مي‌شود شايد مدير فني تيم‌هاي ملي شوم همه‌اش شايعه است و بدانيد فعلاً قصد  استراحت دارم. يك مثال مي‌خواهم بزنم. اگر عقابي را پروبالش را بچينند آيا باز هم مي‌تواند پروازكند و به شكار برود و مثل سابق باشد؟ وضعيت من اگر برگردم به همان شكل است. پس بهتر است اگر كسي مي‌آيد مثل عقاب در تمام رده‌ها فعاليت كند.
كوروش باقري در آينده چه كار مي‌كند؟ آيا به ليگ مي‌آيد؟
من در اين مدت كه در خدمت تيم ملي بودم خيلي نتوانستم در خدمت خانواده باشم حتي مدتي است كه قرار است تز پايان نامه‌اي را تكميل كنم كه نتوانسته‌ام. فكر مي‌كنم الان فرصت خوبي است تا دكتراي تربيت بدني‌ام را بگيرم. متأسفانه در ليگ وزنه‌برداري همه فكر مي‌كنند صاحب نظرند و هر كاري كه انجام مي‌دهند درست است و اصلاً به امثال باقري‌ها توجه ندارند اما در كل فعلاً تصميم دارم به كارهاي عقب افتاده بپردازم.
پس از اين به بعد بايد شما را در كلاس درس پيدا كنيم.
بايد واقع بين باشيم تا زماني كه توانستم باشم ماندم و حاال ديگر نيستم. تلاش درهر مكاني كه براي كشورم مفيد باشد باعث افتخار من است. قطعاً در فصل جديد دانشگاهي تدريس خواهم كرد و به جاي سرمربيگري استاد دانشگاه مي‌شوم.
فكر مي‌كنيد چه كسي سرمربي تيم ملي شود؟
همان طور كه شما گفتيد آقاي رضازاده در آخرين اظهار‌نظرش گفته كه هفته آينده سرمربي را اعلام مي‌كند. به نظر من حسين توكلي به عنوان سرمربي منصوب مي‌شود و اين همان طور كه گفتم به مصلحت منافع ملي و وزنه‌برداري كشورمان است.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رستمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
1
از صمیم قلب برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت در تمام مراحل زندگی را دارم و اینکه شما همیشه بهترین بودید هستید و خواهید بود .............
استاد کوروش باقری عزییییییییییییییییییییز .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار