کد خبر: 621378
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
نماینده مردم شهرستانهای بوشهر، گناوه و دیلم خبر داد
نماینده مردم شهرستانهای بوشهر، گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی از احداث مجتمع پتروشیمی برای حوزه ی شمالی استان بوشهر بویژه شهرستان گناوه خبر داد.

عبدالکریم جمیری گفت: مجتمع پتروشیمی از طرح های مهم و حیاتی برای حوزه شمالی استان بوشهر بویژه شهرستان گناوه است که از زمان اجرایی شدن این طرح مکان یابی هایی درخصوص محل استقرار این تاسیسات درشهرستان گناوه انجام اما معارضانی داشت که شرکت سرمایه گذار نتواسنت با آنان به توافق برسد و این امر باعث شد تا تاخیر درعملیات اجرایی آن انجام شود.

جمیری بابیان اینکه مطالعه برای تعیین مکان جدید این طرح در شهرستان گناوه دوباره انجام شده است، گفت: اگرچه شرکت سرمایه گذار پیگیر اجرایی شدن این طرح است اما باید جدیت و توان بیشتری از خود نشان دهد و از وزارت نفت درخواست شده که اگر قادر به انجام آن نیست به کسی دیگری واگذار شود.

وی ادامه داد: بحثی اخیرا مطرح شده بود مبنی بر اینکه شاید این مجتمع به خارک انتقال داده شود، که به بحث تامین خوراک پتروشیمی باز می گشت. با رایزنی های انجام شده ، مکان جدید همچنان در حوزه شهرستان گناوه تعیین شده که به نسبت مکان قبلی به لحاظ بحث انتقال خوراک از جزیره خارک مسافت نزدیک تر بوده و شرکت سرمایه گذار نیز از این مسئله استقبال بیشتری کرده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی درخصوص مباحث مطرح شده در زمینه طرح جدایی بخشی از استان بوشهر نیز گفت: این خبر درسایت ها مطرح شده بود و با تماسی که با نایب رییس کمیسیون امنیت ملی داشتم ایشان این موضوع را به کلی تکذیب کردند.

*منتظر معرفی استاندار

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی در زمینه تعلل در انتصاب استاندار بوشهر نیز گفت: برای انتخاب استانداران در دولت یازدهم دو نگاه وجود داشت که ازسویی باید همه استانداران تغییر کنند و از طرفی برخی استانداران درصورت توانایی بمانند و این موضوع باعث شده تا در انتصاب استانداران تاخیر بوجود آید.

وی افزود: متعاقب این نگاهها، از یک ماه قبل تغییر همه استانداران نهایی شد و وزیرکشور درمصاحبه های مختلف اظهارکردند در انتخاب استانداران با نمایندگان مجلس مشورت خواهد شد که براین اساس نظرخواهی انجام پذیرفته است.

جمیری افزود: نمایندگان استان بوشهر براساس مشورت هایی که با آنان انجام شده ، گزینه های خود را برمبنای شاخصه ها و با درنظرگرفتن بومی بودن ودارا بودن توانایی وتجربه لازم، ارتباط و هماهنگی وتعامل وافر با دولت و چانه زنی برای بودجه ارایه داده و درزمان حاضر منتظرتصمیم دولت در این خصوص هستیم.

وی درخصوص وضعیت مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان گناوه نیز گفت: یکی از دغدغه های اساسی در حوزه خود بویژه گناوه ودیلم، شرایط بهداشتی و درمانی این مناطق است که به مسوولان ذی ربط اعلام شده است. باتوجه به تغییرات اساسی که در مجموعه بهداشت ودرمان استان بوشهر قراراست انجام شود، امیدواریم مشکلات و کاستی های بخش درمان و بهداشت این شهرستانها رفع شود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار