کد خبر: 621139
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از بهره‌برداری دو فاز از مجموع چهار فاز نیروگاه 648 مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی گنو در تابستان 93 خبر داد.

هوشنگ فلاحتیان در حاشیه سفر خود به بندرعباس ظهار داشت: برای رفع دغدغه تامین برق برای تابستان سال آینده، نیروگاه بزرگ گنو در بندرعباس در دو فاز وارد مدار خواهد شد و 270 مگاوات برق به ظرفیت تولید برق استان اضافه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به رشد هفت درصدی مصرف برق بیان داشت: این روند نشان می‌دهد همه ساله به پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید نیاز داریم که برای رسیدن به چنین ظرفیتی با توجه به اینکه احداث نیروگاه نیازمند منابع ارزی و ریالی قابل توجه‌ای است سالانه به سه میلیارد یورو سرمایه‌گذاری نیاز است.

به گفته فلاحتیان علاوه بر افزایش تولید به تناسب آن باید ظرفیت‌های شبکه انتقال و توزیع نیز ارتقاء یابد که این امر نیز بالغ بر 76 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

این مسئول در ادامه گفت: امسال برغم افزایش دما و استفاده زیاد از انرژی برق که به 46 هزار مگاوات رسید خوشبختانه با تلاش همکاران صنعت برق تابستان را بدون خاموشی سپری کردیم و تامین برق به نحو مطلوبی مدیریت شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی یادآور شد: هم اکنون با توجه به کاهش دما و کم شدن مصرف برق 10 هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های کشور برای تابستان سال آینده در دست تعمیر و سرویس است.

فلاحتیان همچنین با تاکید بر منطقی بودن افزایش قیمت برق خاطرنشان کرد: اگر چه عدم جبران مابه‌التفاوت قیمت برق با قیمت تمام شده مشکلات زیادی را برای نقدینگی صنعت برق ایجاد کرده است اما دولت برغم مجاز بودن به افزایش 31 درصدی هنوز تصمیمی برای افزایش بهاء برق نگرفته است.

وی اصلاح نظام اقتصادی صنعت برق، توسعه و بهسازی ظرفیت‌های تامین برق، منطقی کردن تعرفه‌ها، تولید همزمان برق و حرارت و تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی را جمله استراتژی‌های وزارت نیرو عنوان کرد و اظهار داشت: علاه بر این ارتقای فنی شبکه‌های توزیع و سطح پایداری شبکه قدرت، مدیریت بهره‌وری و کارآیی انرژی در بخش‌های تولید، انتقال، توزیع و مصرف برق و ارتقا و توسعه نظام ارتباط و پاسخگویی از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان هدف از سفر خود به استان هرمزگان را بازدید از ظرفیت‌های استان برای تامین برق در سال 93 عنوان کرد و گفت: استان هرمزگان جایگاه مهمی در صنعت برق دارد و در این سفر علاوه بر بازدید از زیرساخت‌های ایجاد شده با استاندار هرمزگان و همچنین کارکنان صنعت برق استان دیدار و رایزنی داشته ایم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار