کد خبر: 621060
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
فرماندار سنندج تاکید کرد
فرماندار سنندج برلزوم توجه به برنامه‌های پرورشی به ویژه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس تاکید کرد و گفت: تنها با ایجاد مانع و محدودیت نمی‌توان جوانان را مجبور به رعایت پوشش اسلامی کرد.

به گزارش جوان از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: رسالت شورای فرهنگ عمومی پاسداری از ارزش‌های دینی و هنجارهای مقبول جامعه اسلامی است.

وی گفت: اقداماتی که در این شورا انجام شده ‌ضرورت جامعه بوده و امری است که در تمام ابعاد زندگی جاری و ساری است.

وی برلزوم توجه به برنامه‌های پرورشی به ویژه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس تاکید کرد و گفت: تنها با ایجاد مانع و محدودیت نمی‌توان جوانان را مجبور به رعایت پوشش اسلامی کرد بلکه لازمه حفظ حجاب در جامعه، نهادینه کردن و به باور تبدیل‌شدن این اصل در میان جوانان و دانش‌آموزان است.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه والدین و فرهنگیان از مهم‌ترین الگوهای دانش‌آموزان در انتخاب نوع پوشش هستند گفت: باورهای دینی از جمله عفاف و حجاب در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه استمرار می‌یابد و برهمین اساس خانواده و مدرسه باید مرکز توجه فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

میرزایی به جمعیت 80 هزار نفری فرهنگیان و معلمان در سطح استان اشاره کرد و افزود: 50 درصد این جمعیت را بانوان و 50 درصد دیگر را مردان تشکیل می‌دهند و وجود این تعداد فرهنگی در استان در نوع پوشش اسلامی می‌تواند بر دانش‌آموزان موثر باشد.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف فقط مختص به زنان نیست بلکه مردان به ویژه اساتید دانشگاه‌ها نیز با رعایت پوشش و شئونات اسلامی مروج حجاب در جامعه و مراکز آموزشی هستند.

فرماندار سنندج اضافه کرد: آنچه امروزه ما در سطح جامعه می‌بینیم این است که معلمان و یا حتی والدین دانش‌آموزان با پوشش نامناسب و غیرعرف وارد این مراکز آموزشی خواهند شد و بدون شک می‌تواند بزرگترین آسیب برای جامعه دانش‌آموزی باشد.

میرزایی تاکید کرد: باید آئین‌نامه اسلامی در مدارس اتخاذ شود و باید کاری کنیم که دانش‌آموزان به عنوان مبلغ حجاب و عفاف در جامعه اثرگذار باشند.

فرماندار سنندج تصریح کرد: معلمین و فرهنگیان باید ضمن رعایت حجاب اسلامی، در خصوص آگاه‌سازی دانش‌آموزان از توطئه‌های دشمنان در خصوص عفاف و حجاب و نهادینه کردن این فرهنگ در میان نسل جوان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: حجاب و عفاف آسیبی است که مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و مدارس ما گریبانگیر این معضل هستند و باید این فضا به مکان پاسداری از ارزش‌های دینی تبدیل شود.

میرزایی‌اصل در پایان از امامان جمعه و جماعت استان خواست به دلیل حساسیت موضوع حجاب و عفاف، این امر مهم را به طور سلسله مباحث در سخنرانی‌ها مطرح کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار