کد خبر: 621053
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس:
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای‌ اسلامی با بیان اینکه کار تملک محل منطقه ویژه اقتصادی بانه در مرحله نهایی است، افزود: جلساتی در وزارتخانه و استان هم در این راستا برگزار شده است.

محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: برای نخستین بار اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای ‌اسلامی در سفری به استان کردستان، وضعیت صنعت و معدن این استان را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار دو نماینده مجلس از استان کردستان در کمیسیون صنایع و معادن حضور یافته که این امر برای استان مفید فایده بود.

بیگلری در مورد مشکلات صنایع و معادن استان و عملکرد این کمیسیون در قبال استان گفت: مشکل عمده صنایع استان سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: مشکل سرمایه‌ در گردش واحدها از طریق سیستم بهینه‌یاب حل شد و از افرادی که برای سرمایه‌ در گردش ثبت‌نامشد یک ‌سری وام دریافت کردند وعده ایهم در نوبت دریافت وام هستند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای‌ اسلامی در مورد کارخانه هموژنیزه دخانیات سقز، گفت: مصوبه هیئت‌ مدیره دخانیات ایران برای دخانیات سقز گرفته شده که کارخانه تولید نخ سیگار در سقز راه اندازی شود.

وی افزود: قرار استبا توجه به جلسه با آقای نجفیان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران و مجموعه هیئت ‌مدیره راجع به دخانیات سقز به زودی دستگاه‌های کارخانه دخانیات از چین به تهران و سپس به سقز وارد می‌شوند.

به گفته این نماینده ملت، برای راه‌اندازی خطوط تولید سیگار در دخانیات شهرستان سقز اهتمام جدی شده زیرا دخانیات سقز می‌تواند در کنار تأمین نیاز داخل، در بحث صادرات نیز امکان خوبی برای پیشرفت را ایجاد کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای‌ اسلامی با بیان اینکه کار تملک محل منطقه ویژه اقتصادی بانه در مرحله نهایی است، افزود: جلساتی در وزارتخانه و استان هم برگزار شده است.

وی اذعان داشت: اختصاص ردیف بودجه به منطقه ویژه اقتصادی بانه از طریق معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری حل شده که به جد پیگیر هستیم و دولت این کار را در برنامه خود دارد.

بیگلری در مورد حضور سرکنسولگری ترکیه در کردستان و دیدار با مسئولین استان گفت: دعوت از سرکنسولگری ترکیه در کردستان با هماهنگی نماینده‌ها نبوده و از نمایندگان هم دعوت نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم ارتباط بیشتری داشته باشیم و مسائل زیادی بود که می‌توانستیم مطرح کنیم که با عدم هماهنگی با نمایندگان این ارتباط ایجاد نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد تعامل و ارتباطات کردستان و آنکارا، خاطرنشان کرد: ما در بخشی از مرزها آمادگی داریم و از ارتباط کردستان با کشور ترکیه حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای‌ اسلامی تصریح کرد: متأسفانه معادن کردستان در گذشته مورد سوء‌استفاده قرار گرفته شده و افرادی که صاحب حرفه نیستند به آن وارد شده‌اند.

بیگلری با اشاره به اینکه معادن کردستان در دست افرادی است که اهلیت ندارند، گفت: در مورد معادن کردستان فقط سوء‌استفاده شده و ما هم از ادامه این روند جلوگیری می‌کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دیگر معدنی واگذار نخواهد شد مگر اینکه منجر به ایجاد اشتغال و فرآوری در استان شده و در راستای عمران و آبادانی کردستان صرف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای ‌اسلامی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف معدن صاحب سقز گفت: معدن صاحب سقز باید تعیین تکلیف شود و چندین شرکت در مورد آن ادعا دارند که باید مزایده برگزار شده تا برندهآن مشخص شود.

وی تأکید کرد: این مالکیت باید به کسی داده شود که در شهر صاحب سقز کارخانه فرآوری ایجاد کند.

بیگلری با بیان اینکه معدن تأمین‌ اجتماعی برنده مزایده طلای سقز شد، یادآور شد: حمایت ما از این روند به شرط فرآوری طلا در سقز و ایجاد اشتغال و عدم خام‌فروشی در مرکز شهری که معدن در آنجا قرار دارد تحقق می‌یابد.

وی در پایان در مورد خام‌فروشی معادن سنگ‌ سرخ گاوشان گفت: این معادن در حوزه من نیست و تا به امروز هیچ گزارشی در این زمینه نداشته‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار