کد خبر: 621051
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
رئیس شورای زکات استان کردستان
رئیس شورای زکات استان کردستان از افزایش 6 برابری زکات در این استان نسبت به 3 سال گذشته خبر داد.

به گزارش جوان از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در سومین همایش فعالان عرصه جمع‌آوری زکات ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: محبان و پیرولان سیره اهل بیت و امام حسین(ع) از سعادتمندان هستند.

وی به اهمیت و جایگاه نهضت و قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: ماندگاری نام و دین اسلام به واسطه قیام و نهضت عاشورا و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگه‌داشتن دستورات دین اسلام بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان: شهادت امام حسین(ع) را موجبات حفظ دین اسلام بیان کرد و گفت: اگر جهاد امام حسین(ع) نبود اسلام به این جایگاه نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا نماز را در معرض تیر دشمنان برپا کردند گفت: ایشان با برپایی نماز در ظهر عاشورا برای زنده نگه‌داشتن نماز و اهمیت آن در اسلام بود.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه نماز از بالاترین معروف‌هاست تصریح کرد: برای اینکه فرهنگ نماز در جامعه ترویج یابد و اهمیت و اقامه آن در جامعه بزرگ جلوه نماید و مورد فهم قرار گیرد، باید امام حسین(ع) و برپایی نماز ایشان در ظهر عاشورا را الگوی تمامی زندگی خویش قرار دهیم.

وی از دیگر اهداف قیام و نهضت امام حسین(ع) را زنده نگه‌داشتن احکام الهی در سایه پاسداری و رواج و زنده نگه‌داشتن امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

رئیس شورای زکات استان کردستان اقامه نماز را ذکر خداوند عنوان کرد و گفت: ذکر خداوند با نماز میسر می‌شود و کسی که اهل نماز نیست از خیل تقرب یافتگان به درگاه خداوند به دور و کسی که از خداوند دور باشد آرامش و سعادت از زندگی وی سلب خواهد شد.

وی نهضت امام حسین را برای اقامه نماز و زکات و برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و قرار گرفتن قرآن در جایگاه خود در اسلام در تمامی دنیا عنوان کرد.

حسینی‌شاهرودی حاکم شدن روح نماز در جامعه را موجب برقراری امنیت در آن جامعه عنوان کرد و گفت: نماز کلید سعادت اخروی و دنیوی انسان‌ها و از راه‌های تقرب خالصانه به درگاه خداوند است.

وی به اهمیت عزاداری برای امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: اگر انسان نامش در خیل عزاداران حسینی ثبت شود بندگی و اطاعت خداوند متعال را به جای آورده است.

رئیس شورای زکات استان کردستان در ادامه سخنان خود از رشد 6 برابری زکات در استان کردستان نسبت به 3 سال گذشته خبر داد و گفت: رشد زکات در استان روند روبه رشدی داشته به گونه‌ای که پرداخت زکات در استان از 2 میلیارد به 12 میلیارد ارتقا یافته است.

وی اضافه کرد: 50 درصد از پرداخت زکات در جامعه به فقرا و 50 درصد مابقی در راه خداوند و برای ساخت مساجد و عتبات عالیات و ... هزینه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه با بیان اهمیت پرداخت زکات در جامعه از ویژگی‌های برجسته امام حسین (ع) را ادای زکات عنوان و بیان کرد: احیای این امر الهی که در آیات قرآنی مکررا به اهمیت آن اشاره شده است نمادی از دین اسلام است.

وی به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات موجب افزایش برکات زمین و روزی و اموال مسلمین خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: سفارش‌ها و دستورات خداوند متعال در قرآن کریم و تمامی تلاش‌های اهل بیت(ع) برای دوری از دلبستگی مسلمین به مال و اموال خود از طریق پرداخت زکات است.

به گفته وی، پرداخت زکات موجب جلوگیری از فساد و فقر در جامعه و ایجاد نگاه آسمانی و قلبی رئوف میان مسلمین خواهد شد.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم فرمودند پرداخت زکات موجب قبولی نماز به درگاه خداوند می‌شود و نماز بی‌زکات را مقبول درگاه خداوند نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه ضمن تقدیر از امام جمعه و فرماندار بیجار در راستای اجرایی کردن فرایض امر به معروف و نهی از منکر و ترویج زکات در جامعه از رشد پرداخت زکات در شهرستان بیجار خبر داد.

وی در پایان بر تبلیغات و فرهنگ‌سازی در راستای ترویج پرداخت زکات در جامعه توسط روحانیون میان مردم تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار